Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Vi har jo omgangssyke her, og det har heldigvis gått verst ut over oss voksne men Mia er også påvirket ser vi, hun har lite matlyst og mange løse bæsjebleier (det går mest i flaske for tiden). Hun har fått blødende bleiesår, noe som ser skikkelig ille ut og antakeligvis er vondt. Jeg har prøvd både lufting, zinksalve og pudder, men ser ingen resultater enda. Må kanskje legge til at vi byttet fra Libero til Pampers for noen dager siden, kan det ha noe å si? Noen som har vært borti dette og har en mirakelkur?
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Jeg har ikke opplevd dette selv, men jeg vet at endelig spire slet med det på sin lille Benedicte. Hun er sikkert ikke så mye inne her om dagen iom at de skal reise om ikke mange dagene. Ta en kjapp telefon til henne og hør hva de gjorde. Ellers kan jeg anbefale Helende krem - A-Derma Dermalibour Cream. Vi bruker denne på lilleM og den er kjempeeffektiv, spesielt på åpne sår. Her er hva som står på pakken: Heler raskt sår,rød og sprukken hud. Virker irritasjonsdempende og kjølende på irritert hud. Beskytter huden mot fukt. Meget velegnet som stellesalve på bleiebarn med ømfintlig hud som lett blir såre. Tynt lag for å forebygge og tykkere lag når huden begynner å bli rød eller sår. Uten parfyme og fargestoffer. Lykke til!
Endelig ny spire i magen Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Hei! Dette hørtes kjent ut ja! Vi måtte faktisk til legevakta 2 ganger i jula. Et godt tips er å legge mesoft mellom salve og sårene. Her kan vi ikke bruke pampers, kun Libero. Det tok laaaang tid før snuppa ble bra... vi må hele tiden passe på nå også. Har du prøvd Inotynol salve? Får kjøpt på apoteket, reseptfritt, Er også noe som heter krystalfiolett ( men vet ikke om du ha resept ( vi fikk det, men det hjalp ikke på henne) Her ble hun bedre etter vi begynte med mesoft mellom) Har fått ny salve av legen nå. Itilfelle hun blir sår i thailand. Husker ikke helt hva den heter noe på A.... Bare ring i morra, lettere å forklare på telefon evnt. Lykke til!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2008 Takk for svar begge to! Jeg ser at det har blitt litt bedre etter at vi gikk tilbake til Libero, så kanskje Pampers er synderen. Skal kjøpe den Inotynolsalven, har hørt flere anbefale den. Mesoft har vi så det kan jeg også prøve. Bra tips! :-)
Två små trollungar Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Jeg synes at inotylsalve fungerer veldig bra. Eller potetmel! Og Amanda reagerte også på pampersbleiene når hun var mindre. Jeg trur at det er noen form for "innebygget krem" i pampers, som ikke alle tåler... A-creme er det noen som anbefaler, men Amanda reagerte på den også. Lykke til!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Uff, dette hørtes skikkelig vondt ut! Kan godt være bleiene som er årsaken ja. Håper hun blir raskt bedre igjen.... Goooood bedring klem til dere alle tre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå