lioness* Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Jeg har fått en time til oppstart av utredning, med en henvisning fra legen min. Timen jeg fikk tilbudt hos gyn. er imidlertid ikke før om 3 mnd, noe jeg synes var fryktelig lenge. Da tar det jo vinter og vår, for det vil jo være ytterligere ventetid når testene og alt det der faktisk skal utføres også. Dette er jo bare den første samtalen. Lurer derfor på om det er verdt å høre med legenmin om jeg kan få en slags generell henvisning slik at jeg kan finne en gyn med noe kortere ventetid? At jeg kan ringe litt rundt selv. Men det er kanskje like lang ventetid hos alle?? Noen som har erfaringer her? Bor i Oslo, men er klar for å ta en liten togtur for å få kortet ned ventetiden til en mnd eller så om det er mulig! Her er det snakk om en gyn med avtale, slik at det offentlige betaler det overstigende. Lurer litt på å få en oppstartstime hos en privatpraktiserende gyn. Kan disse henvise videre til lap, sædtest osv. i det offentlige systemet, eller må alle disse undersøkelsene foretas privat når man henvender seg til en privatpraktiserende klinikk?? Noen som vet? Takknemlig for svar!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Det er veldig greit å bruke sammen gyn gjennom hele utredningen,så jeg ville kanskje ikke gjort det privat.Kan bli dyrt hvis du må dit mange ganger. Ville anbefalt deg å bare ringe innimellom å høre om noen har avbestilt,det skjer jo det. Ellers kan du sjekke andre offentlige gyn. Men det tar generelt laaang tid med disse timene....jeg var ikke ferdig utredet før 10 mnd etter jeg var hos legen første gang. Lykke til!!
lioness* Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2008 Ja, det er jo et godt poeng at man kanskje ønsker den samme gyn gjennom hele prosessen. Jeg var første gang hos legen i desember, så hvis jeg skal regne med å bruke omtrent like lang tid som deg kan jeg vel peile meg inn på oktober da muligens. Vi får se hvordan det går. Godt tips å ringe og høre om det finnes avbestillinger, det tror jeg jammen at jeg skal forsøke. Takk for innspillet!! (Har fått med meg at du har blitt gravid etter mange lange runder med utredninger og ivf og alt mulig: Gratulerer! Veldig flott! Det er så godt å se at vi andre også har god grunn til å tro på at vi skal lykkes!)
zanzibar Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Hei, må bare si at jeg fikk ganske fort time hos gynekologene på bekkestua. Tror det er "alnæs og bentin" Mener de har avtale fordi jeg ble henvist dit fra legen min og måtte ikke betale så mye. Jeg tok blodprøve der for å sjekke eggløsning, men mannen min måtte ta sædprøve på riksen. Skal også ta lap på riksen for de gjør det der. Ikke noe ventetid på riksen så det jeg skal dit til lap om et par uker. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå