Lunas gutt f:11.06.07 Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Permisjonen min utløper i slutten av juni. Men pga jobb i skolen, får jeg jo ikke lønn i juli. Jeg har skjønt at jeg kan få begge deler, men når skal jeg søke? Og ville dere tatt OS litt tidligere og fått flere måneder med? Men da faller vel mine foreldrepermisjonspenger bort - eller hur?
Matja Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Nå har jo jeg nettopp fått beskjed om at jeg ikke kan ha både foreldrepenger og os, selv om jeg VET at andre har det!! Kontantstøtte og os kan du imidlertid ha. Ks er noe alle får, så det blir på en måte ikke sett på som en stønad i den forstand. Jeg har søkt kontantstøtte allerede, og fått brev igjen om at de behandler søknaden i mai. Greit nok det, bare de får fingen ut angående os'en! Men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke får lønn i juli? Du får jo lønn hver måned, vel? Jeg får lønn hver måned, feriepenger i juni, og lønn igjen i juli. Er det sånn hvert år? Eller er det bare fordi du jobber der du jobber, og tilfeldigvis er i permisjon? Det er ikke på tide å få seg en jobb i staten, vel?? ;-)
Lunas gutt f:11.06.07 Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2008 Jeg skal sjekke med løøningskontoret. Jeg har jo fast jobb, så... Men jeg skal jo helst jobbe et annet sted og ikke der jeg var. Tror neppe de betaler full lønn for at jeg ligger på stranden
Matja Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Men du har jo ferie. Når skal du ha den da? Den du opparbeidet deg i 2007. For meg er det sånn som dette: Jeg har full opptjening av ferie uansett om jeg er i permisjon eller ikke. Så i juli 2007 hadde jeg 5 uker ferie = min permisjon blir forlenget med 5 uker. Jeg kan i praksis ta alle mine 5 uker ferie for 2008 nå i mars = permisjonen blir forlenget med ytterligere 5 uker, men jeg begynner jo å jobbe. Hva med dine kollegaer som ikke er i permisjon da? Får ikke de heller lønn i juli? Det er jo ferie, og jeg skjønner ikke at du ikke får betalt da. Jeg vet at det er stor forskjell på kommunal og privat, men du må jo undersøke dette sånn at du feks kan ta ferien din i mai, og dermed få permisjon også i juli. Men jobber ikke du litt ekstra nå i permisjonstiden din da? De dagene må du jo ta vare på og ta ut igjen feks i juli. Skjønner? Du må ikke gi noe gratis til staten, vet du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå