satser & vesla Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Hei. Er det noen som vet om narkose er farlig for en foster i første trimester?
♥Cherrypie♥ Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Ja det er det!!! Jeg skulle egentlig opereres under sovemedisin bare da jeg ble gravid sist men fikk ikke lov, du veit at alt går over til barnet, om du spiser en paracet eller om du får narkose så er det ett fett, barnet suger det til seg! Å om du går i narkose mens du er gravid er det det samma som du skulle ha drukket sprit!(nesten) en ting som er sikkert er at barnet ditt og vil gå i narkose å mye mulig ikke våkne igjen, så ikke gjør det! tror nok ikke du får det heller om du opplyser at du er gravid!
sonnenschein Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 hei! Ved mitt første svangerskap fikk jeg laparoskopie under narkose. De trodde først at det egentlige fosteret satt i egglederen min..... jeg var da omtrent i uke 6-7. Det gikk greit det, gutten min er velskapt :0) Men de bruker jo forskjellige former for narkose og det kan være det ene er bedre i svangerskapet enn det andre....
♥Cherrypie♥ Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 da var jeg helt feilinformert om dette! da får du høre på sonnenschein:-)
*tornerose* Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Heia :-) Det var ei jente som kom innom oss på jobb (jeg jobber på et sykehus) og hun var livredd stakkar fordi hun hadde vært under narkose for noen uker siden og hadde nå funnet ut at hun var gravid... var livredd for å miste fosteret og oppsøkte lege av den grunn, hun lurte på om hun måtte ta fosteret bort osv..... men legen beroliget henne for dette og sa at det er mange som tar narkose under svangerskapet uten at det har skadet fosteret.... så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg... hør hva legen din sier om det, han sier sikkert det samme... Klem fra
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Hei! Jeg er anestesisykepleier, tenkte bare jeg kunne si hva jeg vet om dette, siden jeg gir narkoser hver dag. NOEN typer narkose er ikke bra å gi til gravide, mens andre har man god erfaring med, og man kan fint få en av disse typene. DET ER VIKTIG AT DU SIER I FRA TIL ANESTESILEGEN OG/ELLER SYKEPLEIEREN AT DU ER GRAVID! Da vet de hvilke anestesimidler de skal velge for deg. Ellers er det jo oftest slik at dersom det ikke er helt tvingende nødvendig å få utført denne operasjonen før du føder, så velger man oftest å utsette operasjonen til du har født. Dette må vurderes av kirurgen som skal operere deg.Håper det ble litt klarere nå? Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå