Gå til innhold

Dumt å begynne med smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er bare 1 uke gammel, og har et stort suttebehov. Har begynt å gi henne smokk innimellom og da roer hun seg,og ligger å sutter og koser seg :)

Hun suger godt på puppen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur ikkje det e noke dumt nei. Det er vertfall bedre om ho begynne me smokk enn tommelen sin. Smokken går an å kaste:)

Men selfølgelig ikkje for mykje smokk, d ekje bra.

Skrevet

Tror det kan være lurt, småen min hadde også et enormt sutte-behov og ville ikke ha smokk. HUn brukte puppen som smokk istedet. Så det endte med at hun begynte å sutte på fingrene, fordi det var vanvittig slitsomt å ha henne hengende i pupen hele tiden. Men det er helt greit nå =) Hun koser seg med det, men er litt slitsomt om natten og når vi kjører og jeg ikke har noe å putte i munnene på henne når hun skriker :P

Skrevet

Min mor leste at viss suttebehovet til barn ikke blir tilfredstilt er det større sjanse for at de får et sukkerbehov når de blir eldre.. i verste fall begynne å røyke... forskere i usa som har skrevet det, så ta det med en klype salt;)

Synes og de bør sutte på smokk fremfor hånden/fingerer, for smokken kan dere kaste:)

Skrevet

Men skal man trøkke i de smokk fordi vi, som foreldre, får det lettere med avvenningen? Er ikke for de enkle løsningene så hvis hun heller vil ha fingrene sine enn en smokk så må hun få lov til det =)

Skrevet

tja må altså lige tilføje - til gengæld kan de selv bestemme hvornår de vil have fingrene ud og ind af munden og får ikke dyttet en smokk i munden, når de egentlig er sultne, trænger kos eller andet - det kan være nemt at fejltolke. Smokken sidder heller ikke i vejen når de skal begynde at snakke og man trænger ikke stå op om natten for at putte smokkken tilbage i munden. Så det er bestemt en afvejning og jeg har valgt ikke at give smokk.

Skrevet

her ville ikke snuppa ha smokk før hun var vel 4 måneder, var utrolig krevende å ha henne hengende i puppen KUN for at hun skulle få sutte. De siste 3ukene har det vært en helt ny hverdag for oss!! :)

Skrevet

Fordeler og ulemper med begge deler. Ser paa venninner hvor barna ikke bruker smokk at de maa "slite" mer naar barnet skriker, f.eks ved leggetid. Graatingen varer og varer, selv naar moren proever aa troeste paa alle mulige maater. Maa ofte ty til puppen som en slags smokk.Og et barn blir veldig troestet av en smokk. Vaar lille pike faar smokk naar hun skal sove, ikke ellers. Er ikke for at smokken skal brukes i tide og utide, men bare ved innsoving eller kanskje annen troest (i tillegg til mors armer selvsagt :-) ). Jeg angrer overhodet ikke paa smokk, men innser at det kanskje blir litt slit aa venne henne av med den naar den tid kommer. Men "alle" har naa klart det foer oss, saa det gaar nok fint det ogsaa!

Skrevet

Takk for mange svar :) Hun bruker den bare av og til ved innsovning, men trenger den ikke alltid!

Skrevet

Smokk er bra når de skal sove iallefall!

Reduserer sjangsen for krybbedød kjeeeeeempe mye.

Leste en artikkel noen hadde lagt ut på skravle for en tid tilbake som er fra den derre nettsiden for leger/medisinsk forskning og der hadde de nå funnet ut at bruk av smokk ved soving kunne faktisk redusere sjangsen med opp til nesten 90 %!!

Så da vil jeg tro det ligger noe i det, for det var jaggu ikke småtterier:o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...