*Lissi* Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Helt sikker på at det er det jeg har fått. Har ikke rotet meg til lege da, selv om jeg har hatt det en stunf. Har liksom gått greit så lenge jeg ikke stressert, sover nok og spiser regelmessig. Nå er jeg 7 fullgåtte uker, og er ganske uggen og trøtt. Får ikke i meg mat før langt på dag, og dette har ført til flere anfall. Måtte gå hjem fra jobb i dag. Hadde flimringer foran øynene og kastet opp. Slitsomt. Skal på legevakten etterpå, men aner ikke hva legen vil gjøre. Vil helst ikke ta for mye tabletter heller. Noen som sliter med det samme?
bratt Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Hei! jeg har ikke det likt deg men er i uke 13 nå og har strevet med hodepine og vondt i øynene og pannen og nakken, denne smerten kommer og går. Jeg er ikke flink til å få i meg nok væske pga kvalme, så jeg tror at får du i deg litt mat hele tiden, bare en tørr skalk eller noe og litt fra morgene av så kan det hjelpe. Og selvfølgelig drikke, så vil det sikkert bli bedre. Hører det er mange gravide som sliter med hodepine og da spesielt slik som du beskriver og de 3 første mnd. Jeg spiser puffet ris på morgene, det smaker ikke noe og får magen litt igang på morgene:) Lykke til!
Trulte76 Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 jeg har migrene til vanlig. Plaget 1-2 ganger i mnd som regel. Men nå når jeg er gravid har jeg nå hatt det ukentlig . Og når jeg først får det har jeg det i 2-3 dager i et strekk. Kan ike bruke medisien min lengre, men legen skrev ut en mildere migrene medisin til meg. Men den funka ikke på meg i det hele tatt Så jeg har fått en ordning mellom jobben og NAV at NAV refunderer sykepengene til jobben. Så kan jeg gå hjem/være hjemme når jeg har migrene uten å må springe å sykmelde meg hele tiden. jeg fikk Imigran med legen nå for den kan man ta når man er gravid ifølge oppslagsboka til legen..men den funka ikke på meg, så da er det igne vits i jeg stapper det i meg unødvendig..så jeg får bare slite meg igjennom det. Var skikkelig plaget sist også, men det gikk over i midten av svangerskapet..så jeg ser jo lyset i enden av tunellen da..
Heldige meg Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Hei! Når jeg gikk med nr. 2 fikk jeg svangerskapsmigrene... hadde så vondt i hodet, og vil ikke ta noe medikamenter. Så jeg passet på å hvile så ofte jeg kunne og spise regelmessig. men håper virkelig jeg slipper det denne gangen, det hemmet meg så mye i svangerskapet. Føler med deg, husk å hvil og ta ting med ro.. Et vondt hode tror jeg stresser deg så mye at det ikke er bra for barnet. En liten trøst; Jeg ble helt bra etter fødselen
*Lissi* Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2008 Har lest at de som har migrene med aura ofte blir verre i svangerskapet. Vart iallfall sykemeldt ut neste uke i første omgang. Skal bli veldig godt. Prøver å få i meg tørre kjeks om morgenen, men alt kom opp i dag. Håper det kommer seg når den verste trøttheten gir seg iallfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå