15.mai :) Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Lurer så fælt på hva slags foreldre vi blir. Blir vi strenge eller "snille"? Håper jeg ikke blir for streng, vokste opp med veldig strenge foreldre (har blitt skikkelig folk av meg) men det er en del ting jeg vil gjøre annerledes i min oppdragelse. Lært av dems feil liksom. Så jeg ønsker ikke en streng oppdragelse, men heller ikke for løssluppen. Tror det blir vanskelig å finne balansen og holde på den... Hva med dere andre? Snill eller streng?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Hverken snill eller streng tror jeg. Som type så er det ikke noe dill med meg, samtidig så må man jo se an barnets personlighet. Er man for streng, har det lett for å komme til opprør, er man for snill, så må jo barnet oppdra seg selv og det er jo ikke noe gunstig!
Mammaen til Turid Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 litt begge deler tror jeg.. kommer nok til å ha klare regler etterhvert om hva som er akseptabelt og slikt, men litt for tidlig å tenke på hvordan vi skal løse akkurat den biten..
mine små alver... Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Jeg tror verken snill eller streng er løsningen her jeg.Tror god kommunikasjon med barna,faste rutiner og det å sette grenser er tingen jeg=) Viktig å snakke MED barna og ikke OVER de...fra de er små..de forstår så mye mer enn man tror =) Og det å ikke kjefte å mase om allt men velge sine "kamper" med omhu...og er man snill med barna er de snille med deg. =)
Lille`mor & lillebøll Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Vi har tenkt og snakket mye om dette rundt oppdragelse de siste 2 åra og ønsker vel en lett balanse mellom det vi har hatt selv + nye ting. Ønsker og fokusere på det kompetente barn og jobbe litt ut derifra. Vi har planene klare,men som regel blir det ikke slik man planlegger,men vi har en pekepinne om hva vi ønsker. Slik vi vil ha det begge to. Vi er nok også veldig ``gammeldagse`` på forskjellige områder og veldig pedagogiske på andre...Sikkert litt pga utdannelsen min.. Så vi tar utgangspunktet i egen oppdragelse og fører til nye ting.
grolla Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Alle barn er forskjellige, som oss voksne! Vi må tilpasse oss det barnet vi har, noen trenger faste grenser, andre kan få friere tøyler. Uansett: masse ubetinget kjærlighet! Barn skal vite at de er elsket uansett hva de gjør!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå