Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 har fått beskjed at jeg blir satt igang om jeg ikke føder innen termin. Er veldig redd og urolig nå. lest så mye fælt om dette.. Vil ikke ha slik stormfødsel, bli kastet rett inn i harde rier og ting skjer så raskt at kroppen ikke henger med.Revne nedentil..eller om det blir komplikasjoner så man må forløses med tang eller hastekeisersnitt.... Håper så inderlig at jeg kan føde naturlig! Noen som har opplevd å bli satt igang eller vet noe som kan berolige en nervøs førstegangsgravid?
stinema Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Hei du:-) Jeg ble satt igang i uke 35 i mitt første og forrige svangerskap. Det var absolutt ikke noe styrt fødsel-hun kom etter 5 dager med drypp, og jeg hadde bare kraftige rier siste dagen. Best av alt-jeg revnet ingenting!!Ikke et lite pyntesting engang. Fikk epidural, og alt var fint, så ikke gru deg, kommer nok til å gå så fint!! Lykke til. Klem fra meg
camoneiel *har født* Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Ble satt igang med nr 2 (har 3 barn), og det er den fineste fødselen jeg har hatt. Minst vont, og minst sting, så det skal du ikke grue deg for. Lykke til! :-)
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Tusen takk for svar! Godt å høre positive erfaringer når man har hørt så mye fælt! Blelitt mer rolig nå
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 I boka til Gro Nylander "på vei" står det at kvinner som blir satt igang vurderer sin fødselsopplevelse på samme måte som de som ikke blir satt igang. Det finnes mange gode oppelvelser på de som blir satt igang. Det er vel en grunn til at de skal sette deg igang, og det er profesjonelle folk som jobber med dette hele tiden som har tatt den avgjøreslen, så prøv å gled deg over god oppfølging og at du slipper å gå uker over tiden!
m vestfold Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Jeg ble satt i gang med førstemann, tre uker før termin. Det var kanskje det du kaller en stormfødsel, men jeg revnet ikke. Nå har jeg født to ganger og den første var den beste for å si det slik. Så jeg vil bare ønske deg lykke til.
Mollika77 Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 jeg ble satt igang i uke 34 sist gang, å det gikk kjempe fint. bebisn kom 14 timer etter første rie, ting skjedde litt fort på slutten, men jeg trengte ikke å sy et eneste sting. Det var bare litt ømt der nede. Lykke til! Det går nok bra skal du se:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå