Lille-My,75 Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Jeg hører egentlig hjemme inne på 1. trimester - men vil gjerne ha råd fra dere som har kommet litt lenger. Jeg er 8+3 og buksene mine begynner å stramme... Magen er jo ikke akkurat stor enda, men jeg har nok gått ut noen cm. Lurer på om det er lurt å kjøpe seg gravid-bukser så tidlig - eller om det er bedre å kjøpe vanlige busker og bare gå opp en størrelse? Er kanskje litt dumt hvis jeg kun får brukt dem noen få uker? Lurer også på om det er noen gravid-bukser dere har bedre erfaringer med enn andre? Høyt liv, lavt liv, strikk, belter etc?
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Hei. Eneste erfaringen min er at gravid magen kom kjempe fort! Jeg brukte strikk fra knappet til hullet på mine vanlige bukser før jeg kjøpte gravid bukser. Kan brette ned "magen" på gravid buksene også. Jeg syntes de er helt okei å ha på. Og man vokser veldig fort inn i de.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Jeg valgte kjøpe gravidbukse når mine ble for stramme. Enn å sløse bort penger på en bukse jeg ikke kommer til å få brukt etter fødselen ( vanlige bukser er som regel dyrere) Har 2 bukser en olabukse fra h&m suuuper. brukt denne lenge. siden det er kun magen som har vokst (nesten..hehe) strikken kan du også dra ned om du vil det. Andre er mer sånn penbukse som er også veldig god. også kjøpt på h&m. Ellers bruker jeg mye joggebukser og tights og kjole osv.. Finn det som passer for deg Lykketil
It's all about me Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Hvis du ser i skapet ditt så finner du sikkert en bukse eller to som er lavere i livet. Jeg går fremdeles med de buksene nå 16 uker på vei. Ellers kan du kneppe opp øverste knappen og bruke lang genser over. Jeg synes iallfallat gravidbuksene holder seg bedre på plass med litt mere mage først, er da også lettere å kjøpe en som varer resten av svangerskapet. Finnes jo nok å bruke penger på..... Når det gjelder typer av gravidbukser så er tøybuksene til H&M gode, men av dongry er alt annet en snekkerbuksa dems bortkastet når du blir litt stor.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Jeg var bare 6 uker på vei når jeg kjøpte min første gravidbukse. Var litt rom over magen enda da, men nå som magen har vokst 15-20 cm sitter buksene som støpt. Jeg setter pris på at det skal være komfortabelt og det finnes mange fine gravidbukser!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Jeg har flere bukser fra H&M - kjempefornøyd. Hadde nok begynt med dem rundt din tid i hvert fall Har hørt flere som sier de har handla på Lindex også. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 jeg ville kjøpt før behover meldte seg. jeg fikk urinveisinfeksjon og da var det driiit vondt å bruke mine egne. Reiste rett å kjøpte to stykk. Du får jo bruk for dem senere uansett.;O) Hvertfall kjedelig viss de er utsolgt for din str. når du virkelig trenger en. Lykke til!
Lille-My,75 Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. februar 2008 Tusen takk alle sammen :-) Blir nok en tur på H&M snart...
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 Jeg kjøpte også mine første mammabukser i 1 tri. Kunne ikke lenger sitte uten å få vondt i magen og alt var ubehagelig med vanlige bukser. Hadde 2 linbukser med lavt liv og ellers et par skjørt som gikk ok,. Kjøpte dongeri+ svart enkel strikkbukse på H/&M, men nå er de alt for små da magen min fortsatt er ekstremt lav og ganske så mye større....! Men brukte den olabuksa MYE, da det så ut som vanlig bukse og med tunika fatttet ingen mistanke i det hele tatt. Anbefaler å kjøpe noen få nå og evnt et par stk som er superfleksible (har en svart dressbukse fra Mammalixcious, kjøpt på salg på babyshop for 130kr eller noe..). Magen min lever ialelfall sitt eget supersensitive liv fortsatt i uke 23 Litt kjedelig å ikke få brukt de første buksene mer enn noen få mnd..
togutter-08og10 Skrevet 7. februar 2008 #10 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har kjøpt en fra Zara, olabukse atså. den har lavt liv med et stort stoff over linningen i jerseystoff. den fungerte fint fra uke 12-13 for meg. Litt uvant å ha noe så høyt på magen, men ok. Å kneppe opp øverste knapp i vanlige bukser fungerer absolutt ikke for meg, bare ubehagelig. Jeg har også vært på salg på Bikbok, kjøpte en olabukse i enstr større enn jeg vanligvis bruker til 200, den er fortsatt så stor at jeg kan dra den av uten å ta opp knappen. regner med å bruke den litt etter fødsel også, for sannsynligheten for å bli like slank igjen med en gang er vel ikke veldig stor. Pluss at det er godt å ha noe som ikke strammer i magen.
SuperMoM <3 Skrevet 7. februar 2008 #11 Skrevet 7. februar 2008 Jeg liker ikke mamma bukser:s Synes de er ubehagelige egentlig.For den dingsen som går over magen,sklir som oftest ned. Uansett.. Jeg er 20+3 nå og bruker fortsatt dongeri buksene mine.Er ikke litt for små engang:) 2.gangs forresten. Men har hørt at det går an å ta en strikk på knappen og sånt og han en lang topp utenpå.
Zikosu og William Skrevet 7. februar 2008 #12 Skrevet 7. februar 2008 kan anbefale dongeribukse fra HM,litt mørk til 349kr...har også en sort dressbukse med smalt tøybelte til 349kr,kjempegod!!!den siste jeg kjøpte meg er en ganske lyst brun dressbukse med satengbelte,den var på salg til 50kr og sitter veldig pent,passelig pris også siden den ikke skal brukes SÅ lenge...når jeg bare er hjemme bruker jeg rett og slett jogge-/kosebukse...prøvde ut det med strikk i knappen på vanlig bukse og bukse i stor størrelse i begynnelsen,men følte meg ikke helt vel...trodde buksa med strikk skulle dette av og den store buksa var absolutt ikke flatterende...jeg er nå i uke 30 og angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte de buksene tidlig...det er veldig viktig å føle seg fresh nå kjenner jeg...
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #13 Skrevet 7. februar 2008 Jeg kjøpte mammabukser allerede i uke 9, og så lenge jeg ikke legger på meg no voldsomt på låra, passer de fram til termin, strikken på magen er kjempeelastisk. Bedre å begynne med det tidlig enn å gå med alt for stramme bukser, er jo kjempeubehagelig :-S
Gjest Skrevet 7. februar 2008 #14 Skrevet 7. februar 2008 Hos meg kom magen sakte og pent, så jeg hadde ikke behov for mammabukse før rundt uke 20-22 med begge mine. Før det hadde jeg den berømte strikken i knapphullet på de vanlige olabuksene og det har fungert glimrende - har selvfølgelig gått med litt lengre topper en stund for å komme rundt den lille bulen som har vært. Jeg sverger til mammabukser med strikk øverst i den "magelommen", og kjøper helst de som Lindex har. UTEN stretch...uff de med stretch blir jo totalt formløse og som en eneste stor sekk etter hvert. Dårlig erfaring med H&M der.. Bukser fra Lindex, singlets fra H&M og topper/trøyer fra begge steder )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå