Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Finnes det? Noen som har hatt et normalt svangerskap første gang som ikke har gått over tiden?
moki, har fått sin prinsesse! Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Klart det finnes! Jeg fødte 5 dager FØR termin med nr 1, og hele 9 dager FØR termin med nr 2.... Og begge sv.skapene var helt normale. Hvem tror du er OVER termin med nr 3??? Jo da det er meg det.... Ganske utålmodig nå etter å føde, selv om jeg kun er 1 dag over termin. men ventet jo å føde før termin, noe både leg og JM var enige i! Så nå er det bare å vente og vente....
rosenkvisten Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Jeg skal føde for første gang, men har ikke hatt et normalt svangerskap da...fått beskjed om at jeg med størst sannsynlighet kommer til å føde før tiden. Men min mor har alltid født før tiden, opp til 2 uker før termin. Hun hadde et normalt svangerskap. Så det er ikke alle som går overtid.
nr 4 er her<3 Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 jeg fikk min første to å en halv uke før tiden=)
Tassen79 Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Med første fødte fikk jeg gleden av å føde 14dager før....ikke så heldig denne gang, men jeg håper ting snart setter i gang
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 jeg fikk nr 1 ei uke før - og det har skjedd med de to andre også. Jeg har hørt at dette med at førstegangs går over er ei myte. De som føder før fortsetter med det, de som går over fortsetter ofte med det og. Det var visst noe med at ulike kvinner har ulik løengde på svagerskapene sine - akkurat som det finnes variasjoner mtp. lengde på syklus og når i syklus en har eggløsning.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Selvsagt er det en myte at førstegangsfødende går over tiden. Hvis det stemte hadde man jo satt senere termindatoer (lenger svangerskapstid) på førstegangsfødende. Det er nok 50/50 om det blir før eller etter.
nøffemamma Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 Ja, er det noe tall på hvor mange prosent som går over tiden???? Lei av at alle skal forberede meg på å gå over......... Hvor vanlig er dette??? Bra argument dette med at de burde sette senere termindatoer hvis det er så vanlig... Til og med jordmor sa at det er vanlig å gå over idag.......Synes ikke jeg hører annet nå som det nærmer seg jeg......
*H* Skrevet 6. februar 2008 #10 Skrevet 6. februar 2008 min venninnes lille gutt kom i uke 37, hennes første, så det var jo tidlig det. fryktelig søt da:) de er jo så små.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #11 Skrevet 6. februar 2008 Søstra mi fødte nettopp 3 uker før tiden. Førstegangsfødende med normalt svangerskap......
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 6. februar 2008 #14 Skrevet 6. februar 2008 er førstegangs og fødte 10 dager OVER termin!
magj Skrevet 7. februar 2008 #15 Skrevet 7. februar 2008 10 dager før med første og tre uker før med nr to. Men ingen var karrakterisert som fortidligfødte, begge fullgåtte.
apr 07,apr 08 ,Okt 10,prøver Skrevet 7. februar 2008 #16 Skrevet 7. februar 2008 føste 10 dager før termin. normalt svangerskap
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå