Gå til innhold

Når man er vikar.. er det vanlig at..

Anbefalte innlegg

Skrevet

-man bare år ulike, ufullstendige og konflikterende beskjeder?

-man blir avfeid med oppramsinger og formaninger når man spør om noe, men ikke et konkret svar?

-de andre forteller sjefen om alt man ikke klarer (etter å ha gjort det få ganger) uten at man får noe beskjed om dette selv? (men hører det allikevel fordi de kanskje snakker litt høyt).

Syns det er rart de ikke sier fra til meg direkte om jeg er så dårlig. Blir veldig lei meg (ja jeg vet jeg ikke burde ta alt til meg, men jeg vil jo gjøre en god nok jobb). Nå er jeg bare på gråten, og har ikke lyst å dra tilbake. Men det må jeg jo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det skal ikke være sånn, men det er ikke et ukjent fenomen heller.

Ta det opp med vikarkonsulenten din dersom det fortsetter i samme tralten.

Skrevet

Litt vanskelig å forstå hva du mener. Har du eksempel? Er det i barnehage?

Skjønner at det kan vere vanskelig å komme inn i det i barnehage, for når vi trenger vikar så har vi det gjerne veldig hektisk. Men prøver såklart å gi best mulig informasjon og opplæring.

Skrevet

Ok. Ja, bra det ikke skal være sånn. Lurer på om jeg skal holde ut i den uka det er igjen der oppe og så fortelle det i etterkant?

Har lite lyst til å "sladre" på noe slikt og så måtte jobbe videre der.

Hun som er sjefen min der er veldig hyggelig og flink til å forklare osv, men hun ene andre bryter meg ned. Kanskje ikke med vilje da. Føler meg hvertfall dødsdum.

Skrevet

Nei, er på et kontor. I barnehagene er de flinke til å gi konkrete beskjeder syns jeg:)

Skrevet

Slik var det når jeg jobbet som vikar. Sluttet etter en mnd. Ble så dårlig behandlet og fikk aldri beskjed, eller opplæring.

Virket som de forventet at jeg skulle vite alt om arbeidsstedene, og ingen hilste på meg engang. Jeg var jo bare en vikar som skulle være der noen dager...

Jeg var ikke psykisk sterk nok til og takle slike arbeidsdager, følte meg så utrolig liten og dårlig behandlet...

Gruet meg som bare det når jeg skulle dra på jobb...

Skrevet

Dersom det er et korttidsoppdrag ville jeg ikke sagt noe, iallefall ikke ennå:)

Og "kolleger" når man er vikar er det vanskeligste. noen tar deg imot som du har vært der siden tidenes morgen og du er umiddelbart en av gjengen, andre ser på deg som en trussel eller bare et irriterende element de må tekkes med i en gitt periode. Sånn det er det.

Så bit tenna sammen, gjør ditt beste og si nei neste gang akkurat denne arbeidsgiveren skal ha vikar:)

Skrevet

Ja, man gruer seg jo og jeg er litt på gråten (fordi jeg tar det til meg og føler meg ganske lite verd, jeg har arbeidsledigselvfølelse). Men jeg er jo arbeidsledig. Kan ikke bare la være å gå når jeg har fått et vikariat gjennom et vikarbyrå osv. Det går ikke an.

Skrevet

Jeg synes så absolutt du skal ta dette opp med arbeidsgiver med det samme. Ser da ingen grunn til at du skal pine deg igjennom arbeidsdagene! Det er ingen som har rett til å behandle deg på denne måten, vikar eller ikke!

Hvis sjefen din er grei, så vil jeg tro at hun/han setter pris på at du sier ifra. Dette skal du så absolutt ikke finne deg i!

Jeg synes det er mye mer realt av det å ta det opp enn å la være å gå på jobb. Vet det er vanskelig, men det bør gjøres.

Håper det ordner seg:o)

Skrevet

Selvfølgelig skal det ikke være sånn!

Om du ikke gjør tingene riktig er det antagelig på grunn av dårlig opplæring rett og slett,, det har de kanskje ikke tenkt på? Ta opp dette med arbeidsgiver i morgen du.

Folk synes kanskje det er litt vanskelig å ta opp slikt med den nye personen, enklere å be sjefen ordne opp :)

Skrevet

Ja, men jeg skal jo gå på jobb uansett. Aldri snakk om å ikke gå. :)

Det er jo vikarbyråkontakten min jeg evt må snakke med. Det er jo reglene.

Skrevet

Har aldri jobbet som vikar, så kan ikke reglene. Men da bør du i hvert fall ta det opp med kontakten din.

Synes du er tøff som orker holde ut:o)

Skrevet

Jeg skal hvertfall ikke knekke da.

Om det fortsetter får jeg si ifra. takk for tips og råd alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...