Gå til innhold

sevitører fra kokke skoler...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har noen av dere leid servitører til bryllupet fra en kokke skole?

pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i et bryllup der det ble leid inn studenter... IKKE så vellykket...

Flere av de kom i klær som var for smått eller ikke passet inn. T-skjorte i stedet for hvit skjorte for eksempel. At de klarte å miste ned bestikk hver gang de skulle bære med seg fat, kan jo gå på erfaring, men det var ikke så stilfullt... Men de prøvde da så godt de kunne der og da!

Senere på kvelden kom jeg inn på kjøkkenet, der de drev å styrte med vasking av fat og sånn, og da hadde flere av de vært og forsynt seg av alkoholen til brudeparet og satt med hver sine ølflasker i hendene. "oops" sa de da jeg så de... jeg var litt brisen, så jeg bare flirte, men bestemte meg i allefall for å IKKE si noe til brudeparet før dagen etter, siden jeg ikke ville ødelegge kvelden deres. De skulle være der til kl 20, og kl 20 da gikk de. Og vi kom inn til et kjøkken fullt av skitne dessertskåler stående overalt. De kunne jo gjøre jobben sin skikkelig, mens de var i gang?

Det jeg skulle ha gjort var å kontakte læreren deres og gi en rapport, men det kom jeg ikke på før leeenge etterpå...

Mulig de var helt ferske, men vær forsiktig! Dette var forresten i Ålesundsområdet.

Skrevet

Vi hadde servitører fra kokk-og servitørlinje,og de var kjempeflinke! Effektive og strukturerte, alt fløt utrolig bra. De hadde gått på linja ca 1 1/2 år. Bare ros å si om dem!

Men det er antakelig viktig at de har noen til å lede dem - vår catering-dameorganiserte dem fra/på kjøkkenet. De er sjelden erfarne nok til å lede seg selv.

Skrevet

hva betalte dere da?

Skrevet

Vi betalte dem pr. time - tror det var 100 kr timen per pers, men jeg er ikke 100 % sikker. Cateringdamen sendte dem hjem fortløpende ettersom det ble behov for færre og færre. Vet ikke hva det totalt sett endte på (det var svigers som betalte dem), men vi hadde ganske mange servitører (stort bryllup) så jeg tror det lå mellom 8000 og 10000. Dette inkluderte da at de ryddet både etter middag og kaffe, samt at to av dem sto i baren til ganske sent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...