Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 det finnes sviskemos til 4 måneder gammel barn, men det har ikke til de eldre. kan man bruke sviskemos til et barn som er 6-7 måneder gammel?
lemontree Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 maltekstrakt skal være bra, en liten ts i grøten/mme, eller annen mat. jeg har kjøpt på helios.
Karabimbi Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Sviskemosen kan du bruke til barn i alle aldre, men den er anbefalt brukt tidligst ved 4 mnd. Jeg har en på 7 mnd som sliter med hard mage. Syns sviskemos fungerer best. Lager den selv. Kjøper en pose svisker. Legger den i en kjele. Fyller på vann. Litt mer enn at sviskene er dekket. La de ligge i bløt noen timer eller over natten. Kok de i det samme vannet i ca 15 minutter. Mos sviskene sammen med kokevannet med stavmikser. Fordel i små glass eller liknenede - gjerne isterningbrett - frys ned og ta opp etter behov. Kjapt og greit å lage og ikke minst billig.
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Ja du kan det, det er bare at det er fra 4 mnd (barn yngre enn det skal ikke ha det).. Jeg har pleid å gi en tredel til ett halvt glass med sviskemos ved hard mage, sviskesaft har ingen funksjon..
Lillegutt og jeg Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Takk for "oppskrift"!! Jeg har til nå bare brukt mos på glass, eller sviskesaft som jeg har byttet ut med noe av vannet i grøten (fungerer utmerket!) Men vil gjerne mose sviskene selv! Og nå vet jeg hvordan;) (min gutt er 7mnd, malt har liten effekt - men svisker gjør susen!)
*Rutletutt* Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Sviskemos kan fint brukes til eldre barn også - malt er også bra. Her sliter lillemor på 6 mnd veldig med magen og legen og hs sa jeg burde gi henne Duphalac - det kjøpes på apoteket, men har ingen medisinsk virkning, så det er helt ufarlig og kan visst gis fra de er nyfødte. Smører tarmen og virker forebyggende. Har hjulpet litt på henne:o)
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 sviskemos, sviskesaft eller malt...alt det hjelper bra.... jeg koker opp vann og tar noen fennikel froe oppi....saa lager jeg mme med det vannet, helt siden jeg begynte med det har det ikke vaert noe hard mage eller luftplager. foer jeg begynte med det brukte jeg malt, men synes fennikel er myeee bedre. Naa som jeg har begynt med groet gir jeg et par ts med sviskemos...
lillemarihøne Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Vi gir sviskemos (fra 4 mnd.) når magen er litt treg. Hun er 6 mnd. Det fungerer fint og hun elsker den :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå