Gå til innhold

Reflex vs. Reima Tec dresser! Dere med erfaring, se hit! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste jenta mi har en Reima Tec+ dress som hun bruker på andre vinteren nå. Og nå er den ikke vanntett lenger! Har vasket og impregnert den riktig så det er ikke det. Nå må vi til innkjøp av regntøy. Så defor lurer jeg på om vi neste gang skal investere i reflex som jeg mener er billigere(?). Kjedelig å betale nesten 1500,- for en dress som holder en vinter! En dress jeg hadde planlagt skulle gå i arv til lillesøster!! Så hvordan er reflex dresser egentlig? Hvor mye koster de?

Takker for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte reflexdress til yngste og reima tec til eldste. Men reimaen er ikke vanntett her heller... Skikkelig skuffa...

Betalte 1500 for reima dressen og 399 for reflex dressen. Reflexdressen er vanntett, har holdt godt hele vinteren. Kjempefornøyd!

Skrevet

Så rart at den ikke er vanntett lenger. De bruker jo å være bra :o)

Reflex er også en bra dress, mye billigere (399,-) men den har veldig rar passform og det er mange barn den rett og slett ikke passer til. Så du får prøve den på jenta di. Her kan ikke snuppa bruke den fordi ryggen er altfor kort.

Skrevet

Hmmm.. Må nok kanskje prøve reflex neste gang da ja. Men det er jo kanskje mulig at det kommer av at de som er større sliter dressen mer.. Men kan jo ikke kjøpe så dyre dresser når de ikke holder mål i lengden!

Skrevet

Ja da må de nok være med å prøve i så fall.

Skrevet

Jeg trodde det var bare meg :) Reima Tec dressen her i huset er også i bruk på 2. året, og er ikke vanntett i det hele tatt lengre. Den er fortsatt varm og god, men trekker igjennom vann i våt snø etter en stund. Jeg vasker etter anvisning og impregnerer. Har ikke hatt den i trommelen, selv om det står at man kan det. Det er veldig surt når man betaler så mye for en dress.

Her blir det et annet, og billigere, merke neste gang.

Er også skuffet over vintervottene til Reima Tec. De bruker håpløst lang tid på å tørke, og hvis de ikke blir tørket på et veldig varmt sted, surner de inni før de er tørre. Prøvde å vrenge ut foret for å tørke, men da er jo foret et mareritt å få inn igjen. I år ble det 2-pak-votter fra Hennes&Maurits, så bytter han bare votter til tørre når det første paret blir vått. De tørker superfort og er gode og varme. Tror jeg betalte 69,- for 2 par votter på tilbud :)

Det er ikka alltid at det dyreste er det beste.... :)

Skrevet

Har akkurat samme erfaring som deg med reima vottene! Så her går det nå i flere par fra H&M og bytte på i stedet! :)

Skrevet

jeg vil bare tipse om mikk-line dressen!

den koster litt den også..ca 900 kroner, men den dressen elsker jeg (og de i barnehagen). Det er uttagart ullfor i den, og dressen som skal være utenpå brukte han som regntøy i sommer, og i vinter fungerer den som vinterdress og regntøy i et! Har aldri vært våt igjennom!

Skrevet

Vi brukte samme reimatec dress til største to år på rad og den holdt tett.Vasket den mye da?

Skrevet

Nei, har vasket den kanskje 3 ganger..

Skrevet

Hvor får en kjøpt de da?

Skrevet

jeg leta den frem på nett!

så sendted de den til meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...