Gå til innhold

Hvordan er det å ha to?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sant at "to er som ti" - eller?

Vi prøver på nummer to. Har en jente fra før som er 3 år nå - hun vil bli 4 før nestemann kommer.

Men hva sier dere som alt har to, hvordan er det? Vi har ventet såpass lenge fordi vi har hatt noen utfordringer med sykdom etc. i familien, og jeg er spent på hvordan det blir når (forhåpentlig) det kommer en til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe svar til deg,...lurer på akkurat det samme. Her vil det også bli 4, kanskje 5 år mellom de to.

Håper du får mange svar.

Skrevet

Synest det var større overgang fra ingen til 1, en fra en til 2:-) Er 2 år og 3 mnd mellom våres 2 og det har gått kjempeflott, nå er dei 1 og 3 og har kjempemye glede av kverandre:-)

Skrevet

Vi fikk nr 2 nå for 6 uker siden, å største blir 3 til sommeren. Det var litt omveltning i starten og en periode føltes det jammen meg som ti.. =) Men man kommer fort inn i det, å nå er det bare kos!

Skrevet

En er som ingen, to er som to;)

Bare herlig med to! Å se hvor glade barna er i hverandre er virkelig helt herlig. Det er 18 mnd mellom jentene våre, og de lyser opp begge to når de ser hverandre etter å ha vært borte fra hverandre en stund. Minsta er snart 9 mnd, og de kan "leke" litt sammen selv om eldstejenta blir litt sint innimellom for at ikke minsta gjør akkurat som hun vil.

Uansett, det er mye mindre slit enn jeg trodde. 97,5% Kos;)

Skrevet

To er ikke som ti.... En er som en og to er som to :)

Når man først har et barn, så er det ikke så stor omveltning å få nr 2 synes jeg.

Jeg har kun 15 mnd mellom mine to gutter og syntes den store omvetningen var å gå fra ingen til en. Da nr to kom så "kunne" vi det meste og var i "foreldresporet", så vi trengte ikke å omstille oss og tilpasse oss så mye som vi måtte da vi ble foreldre for første gang.

Skrevet

Storebror var 2 år og 3 mnd da lillebror blev født. Så langt har det gått kjempefint. Lillebror er snart 5 mnd og jeg syns ikke det er så travelt. Det blir sikkert annerledes da lillemann begynner å bevege seg .

Akkurat nå syns jeg en er som en og to er som 1 1/2 :)

Skrevet

Nei, to er ikke som ti!! Mellom våre jenter er det ca 2,5 år, og jeg husker jeg tenkte da minste var baby at det bare var ca 30 % mer arbeid!! Jeg fikk en aktiv unge først og så en kjemperolig en etterpå.. Kan anbefales!

Skrevet

Noen ganger stemmer nok det... her er storebror straks 3 år og lillebror 6 mnd... og det er nok en blanding av sjalusi og trass for storebror.. føler mange ganger at jeg kanskje skulle ha ventet ett år.. lillebror kom akuratt på et tidspunkt da det tydeligvis skjer mye inne i kroppen hans..

men på en annen side.. jeg hadde ikke lyst på noe særlig mer avstand.. når lillebror blir litt større regner jeg med at de får stor glede av hverandre.. på mange måter begynner jeg å se antydninger til det allerede nå også...

Og ingenting er så herlig for et mammahjerte når den sjalu storebroren legger sjalusien på hylla en liten stund og skal kose med lillebror og låne bort bamsen sin og slikt...

Jeg har hørt tidligere at den største overgangen er å gå fra å ikke ha barn til å få det første... vi hadde en tøff start da vi fikk vår første, men likevell... selv om alt har gått på skinner denne gang har dette å få søsken vært mye tøffere for oss...

Men angrer ikke.. hadde jeg skulle gjordt det omigjen hadde jeg nok gjordt det samme...

Alle takler dette forskjellig, men ett godt råd jeg har fått er å aldri si at man ikke kan pga babyen og aldri "dytt" babyen på den største selv om man kanskje har lyst på søte babybilder osv..

La den største være viktigst. og gi den mest oppmerksomhet så går dette av seg selv etterhvert...

lykke til.

Skrevet

Eldstemann er 4 år og lille frøkna blir 2 år i mars. De kan være som hund og katt men samtidig er de veldig glade i og avhengige av hverandre. Jeg syns ikke det var noe slitsomt når yngstemann var baby ennå. Men etter at hun lærte seg å gå, så har vi virkelig fått nok å henge fingrene i! Hun er meeget aktiv og skal undersøke og pelle på det meste. Dessuten er hun meget bestemt og sta, så vi har mang en gang telt til både 10 og 20 når hun får sine små raptus og anfall.

Det er ganske krevende med 2 og kan være en prøvelse, men samtidig er det herlig og se hvor glade de blir i hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...