♥Cherrypie♥ Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Hva er typisk alder på barna der? Er det noe sted å gå inn? eller det ute bare? Hvordan er en typisk dag der? Er dere der lenge av gangen? har så lyst å ta med jenta i åpen bhg siden hun nå er ett år å vi skal gå hjemme til sommeren..
mamma >to gull Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 jeg var i åpen barnehage første gang denne uken. Hos oss er det i hvert fall inne (på helsestasjonen) Vet ikke hva det pleier å være,men sønnen vår på 10 mnd var minst den dagen vi var der i hvert fall.Så var det opp til ett par år.Står barnehagen er fra 0-5 år. Det som er fast i den BH her i hvert fall er sangtid og felles lunsj,ellers så leker ungene og de voksne snakker sammen. Syns det var kjempe ålreit og tror småen har veldig glede av det å være med andre barn..
M by M Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Jeg gikk ofte i åpen barnehage det første året. Det var veldig fint. Ungene leker og foreldrene prater og drikker kaffe og leker sammen med ungene. Den åpne barnehagen vi gikk i var det alt fra nyfødt opp til 5 åringer faktisk. De hadde sangstund hver formiddag og på fredager bakte alle boller eller lagde vafler sammen. Jeg var veldig fornøyd. Ok for ungene å ha noen å leke med og bra for foreldre å omgås andre voksne når man er hjemmeværende. Om du har tilgang til dette, burde du benytte deg av det :-)
ml86 og lille prinsen ;) Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Vi går hver torsdag, i kirken. Veldig kjekt for både meg og guttungen, treffer kjente og prater mens småtten leker med de andre barna :-) Er vel mest barn fra 0-3 år der, gjerne de som enda ikke har fått barnehageplass, eller som er ute i permisjon... Anbefales på det sterkeste!
grå :) Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 harikke vært der siden før jul, men barna er som oftest fra 0-5 år med vekt på de rundt 1-3. det er inne i et lokale tilknytta helsestasjonen og er stort sett kun ved sommersol at vi har vært ute. legges ikke opp til feks skigåing om du tenkte på det. en typisk dag starter klokka 9. da leker barna og de voksne prater og diller rundt. de som vil driver med en eller annen hobbyaktivitet. rundt 11 er det samlingsstund med litt sanger og deretter nistemat. lunsj for 10 kr familien en gang i måneden. når lunsjen er over så åpnes det opp inn til helsestasjonen så lekeområdet blir større og det er frilek fram ti ldet slutter kl 1300. prøver stort sett være der i løpet av den første timen og blir til det stenger da vi først er der.
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Vet ikke hvor du bor, men her er en link til den vi bruker.. finnes flere i kommunen, men denne er den mest etablerte, vi er ikke kristne selv, men den trenger en ikke være for å gå her heller oppe til høyre på siden står det Tripp trapp åpen bhg, klikk på i ´en.. http://www.hanakirke.net/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå