Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikm på fredag og i dag har jeg mye stikkinger helt nede på høyre side i livmoren. Hva kan grunnen være til dette? Kan det være et graviditetstegn? Egget fester seg vel bare i en av eggstokkene, så kanskje det har festet seg i høyre? Kan ikke huske jeg har hatt slike stikkinger som dette før TR tidligere......Har tatt en billigtest i dag som viste negativ og skal teste med CBdigital på fredag (hvis jeg nå klarer å holde meg:) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde det sånn som du beskriver med førstemann! å nå har jeg det akkurat liksens.stikninger i venstre eggstokk og press i livmoren..! arti å se hva det er ! hmm hihi:-) lykke til!

Skrevet

jeg har også slike stikkinger i høgre eggstokk:) håper det er tegn til graviditet! har ikm på mandag:) men tenkte kansje det er litt for tidlig med sånne graviditetstegn?

Skrevet

Ja da blir det spennende og se om vi har det pga graviditet...får satse på det:) Håper det har festet seg ett egg der og at livmoren jobber på der nede og at dette er grunnen til stikkingene!

Skrevet

Hei! Så spennende da! :)

Men ville bare si at egget fester seg i livmoren, ikke i eggstokkene.

Ved eggløsning brister en eggblære i eggstokken og egget fanges opp av den bøyelige eggledertrakten som bare har ligget utenfor eggstokken og ventet. Så føres egget inn i egglederen hvor det ligger i ca 2 døgn og venter på befruktning :). Det ligger ikke i ro, men ruller frem og tilbake. Hvis egget venter forgjeves (ingen sæd) eller en befruktning mislykkes, fortsetter egget sin reise ned gjennom eggleseren til livmoren og videre ut gjennom livmorhalsen og skjeden. Ca 10 dager etter kommer mensen :(. Lykkes befruktningen, ligger egget i i egglederen noen dager (3 dager omtrent), før det vandrer ned den trange passasjen gjennom egglederen og finner seg et sted i livmoren. Altså: fra eggløsningsøyeblikket til det befruktede egget fester seg i livmoren, tar det ca 8 dager. Hele befruktningsprosessen skjer i egglederens ytre del og her blir egget værende som sagt i 3 dager før det fortsetter vandringen til livmoren- som tar ca 5 dager.

:)

Skrevet

Her stikker det og strekker det som abre det:) Har ikm sømdag og svakt pos test i går. Skal ta en cb til helga da, så vi får krysse fingrene for hverandre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...