Gå til innhold

Overdreven redsel for hva man skal si

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det gjelder folk med sykdommer, handikap, størrelse eller hudfarge på folk.... alle disse tingene som man er så redde for å si noe politisk ukorrekt eller fornærmende om...

er det ikke veldig mange som drar denne redselen litt vel langt? Synes ofte det er påfallende hvor mange av de som faktisk er overvektig/svært tynn/annen nasjonalitet etc, som er så mye mer avslappet når det gjelder terminologien enn alle andre som bestreber å være så korrekte i omtalen av dem.

Mange synes det hele blir pinlig at folk er så forsiktig, og at dét ofte blir mer stigmatiserende.

(Og jeg er selvfølgelig enig i at ord som f.eks. feit, beinrangel, mongo ikke er ok å bruke om andre mennesker, men satser på at noen skønner hvor jeg vil med inlegget mitt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er enig i at det kan gå litt langt. Men det er jo ofte sånn at en afrikaner fint kan omtale seg selv som neger, men liker ikke at andre gjør det. Jeg kan omtale meg selv som tjukk, men liker ikke nødvendigvis at andre gjør det (men det kommer selvsagt helt ann på settingen og tonefall).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...