Matja Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 må da være den verste servicebedriften som fins! Er det noen som har noe som helst peiling der eller?? Nå ser det ut som at jeg ikke får os likevel siden jeg skal ha gradert uttak av foreldrepenger! Så da får jeg faktisk ikke barnehageplass før 2010!!! Fordi jeg skal ha gradert uttak til mai 2009, og da har fristen for barnehagesøknaden gått ut, og med den dekningen som er her nå, så vil jeg jo ikke få plass midt i året! Så nå lurer jeg på om jeg rett og slett skal drite i resten av permisjonen, jobbe 80% og få "resten i os!" For jeg kan ikke få to stønader! Jeg kan ikke få både foreldrepenger og os, men er det ikke andre som får det her da? Jeg klikker snart på hele forbanna nav altså! GRRR!!!
Lunas gutt f:11.06.07 Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Vet du Matja, det her synes jeg du skal sende inn en klage på! Det går søren meg ikke an å behandle folk slik! Du må få det til at du likevel få sent en barnehagesøknad. Du har jo rett og slett fått feil informasjon! Sånt går det ikke an å behandle folk! Prøv klagenemda!
Kosel Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Jeg trodde ikke jeg fikk OS fordi jeg fikk foreldrepenger. Men det fikk jeg gitt - NAV nærmest nok prakket det på meg at det skulle jeg ha. (Og har absolutt hatt godt nok utbetalt i foreldrepenger at jeg strengt tatt ikke hadde hatt bruk for de det året her...)Dog redusert - så får 1500,-brutto. Å det som irriterer meg nå er at jeg nå visst nok har "brukt opp" et av de tre årene man kan motta os, som gjør at jeg ikke kan studere på deltid fordi jeg er nødt til å bli ferdig slik at jeg kommer meg ut i full jobb å kan forsørge oss når den er ferdig. Er ikke noe problem, er 4år på fulltid - og kan jo søke om 2år til utdanning så da går det jo akkurat, men hadde sett litt på muligheten om å ta første året over to år fordi jeg gjerne skulle hatt mer tid sammen med mini og ikke hatt ham fult i bhg. Det er jo såååå typisk og, de klarer ikke å opplyse rett om hva man har krav på, hvilke skjemaer som må inn osv.i Alikevel klarer de å prakke på meg en stødnad jeg ikke hadde behov for dette året her, men som ville kommet til bedre nytte et seinere år... blir såå oppgitt... Vet at det her er fordi det er så mange forskjellige saksbehandlere som har hvert sitt felt og ansvar for hver sin stødnad - det blir bare rot fordi de sitter på hver sin mappe og ikke noe ligger lagret felles i en mappe i mitt navn på dataen - helt håpløst. Har slitt sååå fælt med de i år...
Matja Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. februar 2008 Men jeg skjønner ikke det der med os, for jeg vil jo bare ha det nå en måned for å få barnehageplass liksom. Kan jeg ikke det?? MÅ jeg ha det i 3 år liksom? Blir helt matt, jeg altså! Jeg skjønner bare ikke at det går an. Er det noen som tar tak i dette? Er det noen som står over dem igjen? Justisministeren liksom??! Jeg blir jo snart helt sprø!!! Og skjønner mange her som sliter med dem altså! Fortsettelse følger.... Jeg skal innom dem i morgen!
Lunas gutt f:11.06.07 Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Fint om du kan spørre om dette med hvor lenge eller kort man kan få det. Jeg har ikke mye å leve av i juli-se annet innlegg. Jeg hadde i utgangspunkt 12000kr i feriepenger. MEN: Meglerfirma gjorde en feil med beregning av et gebyr på et tidspunkt hvor min bank allerede behandlet søknaden. Dermed ble ikke den summen innbakt i lånet. Det er snakk om 4000kr. - Banken nekter å bake d inn i lånet mitt, ergo måtte jeg bruke 4000 av de 12.000kr jeg hadde. For 8000 klarer i alle fall ikke jeg å leve av. Det er jo bare rentene. Ble nesten et eget innlegg, men pointet mitt er at jeg virkelig må ha OS i juli+kontantstøtte.
Singelmamma og banden Skrevet 7. februar 2008 #6 Skrevet 7. februar 2008 Men jeg har jo både os og gradert uttak av foreldrepenger. Og jeg kommer til å søke om bhg-plass nå innen fristen. Ærlig talt, ta be dem ta en tlf til mitt nav-kontor i molde! Ikke at de er spesielt mer oppegående der, men det får da være grenser for inkompetanse!!!!!
Lunas gutt f:11.06.07 Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Hva svarte NAV Matja? Er nysgjerrig!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2008 #8 Skrevet 8. februar 2008 jeg har os, forelrepenger OG barnehageplass!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå