Gå til innhold

På evig kattungejakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid hørt at det skal være så vanskelig å få gitt bort/solgt katter jeg... men det kan da umulig stemme her i Oslo og omegn.

Har lenge hatt lyst på en liten kattunge og har jevnlig tittet på finn.no i et par måneder. Men når det en sjelden gang blir annonsert kattunger som gis bort eller til salgs (ikke rasekatter) blir de jo gitt bort/solgt med en gang.

Missforstå meg rett, det er kjempebra for pusen sin skyld at den raskt får et nytt hjem men jeg er jo ALDRI kjapp nok, alltid sist til mølla... hehe :)

Har forresten også vært i kontakt med dyrebeskyttelsen, men de har for øyeblikket kun voksne katter og vårt ønske er en kattunge.

Anyway, har du en kattunge, kjenner noen som har eller snart får så tips dem om meg da ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har en liten sjønn pusekatt på 14 uker som trenger nytt hjem. men tror jeg bor litt langt borte fra deg. er i rogaland.

Skrevet

er vist problem å få gitt bort i rogaland..?

mamma måtte avlive 7 kattunger i helga,sandnes:(

Skrevet

Ånei, uff så dumt da. Blir kanskje litt i lengste laget å kjøre ja og smartpost er jo ikke helt greia heller, hehe. Filler'n det var skikkelig dumt :(

Skrevet

vi får kattunger i april, kan få av oss.

Skrevet

April.., det gjør at de er leveringsklare sånn ca. juni-juli?

Hmm, vi hadde vel egentlig håpet på noe litt tidligere enn det, men slik det ser ut nå så kan man jo ikke akkurat velge og vrake, hehe :)

Men hvis ikke jakten vår har lykkes innen april når dere får, så har vi en deal altså :o)

Skrevet

FOD, dyrebeskyttelsen og diverse private kattehus har stadig kattunger som skal omplasseres. Google litt så finner du nk noe :)

Skrevet

sambo er på vei til østlandet nå.. hadde jeg fått vite dette kunne han nok ha tatt med en til andre siden ;) bor på vestlandet og det er stoooor katte"krise" her.. mange som ikke får gitt bort kattungene sine..

Jeg skal til oslo på mandag men med fly desverre :(

Skrevet

gi beskjed du hvis du ikke får noen så skal du få en:)

Skrevet

Ånei, så typisk. Katt på fly går kanskje ikke nei :(

Teline: Jeg har googlet meg helt grønn føler jeg, er villig til å kjøre et stykke og...

&?&: Ja, jeg gir beskjed, garantert!

Skrevet

Har du sett på finn torget "gis bort" da. Synes hele tiden det står noe der.

Skrevet

Ja, der ser jeg hele tiden. Som sagt over her virker det som det er veldig mye på vestlandet og desto mindre her på østlandet :(

Skrevet

Pusen min skal også snart ha kattunger,vi bor i Telemark(Notodden) Den pleier å få kjempe nydelige unger,si i fra hvis du er interesert da,tror ikke det er så lenge til ho skal ha,og her er dt veldig vanskelig og gi bort for her er dt extremt mange katter.

Skrevet

Jeg gir en lyd hvis vi ikke har lykkes, kjempefint :)

Skrevet

Det blir, dessverre, mange kattunger utover våren. Fra mars-og over sommeren er det høysesong, så da er det nokgod sjansefor å få en liten tass, også fra Dyrebeskyttelsen.

Irriterer meg at folk ikke kan kastrere/sterilisere katten sin.

Skrevet

Ja, vi går vel inn i en sesong med litt mer "reking" blandt kattene, og det blir jo kattunger av denslags :)

Skrevet

Ja våren er høysesong, fikk jeg og beskjed om! :) lykke til..:)

Skrevet

Har du prøvd omplasserte dyr? Jeg tror det kan være kattunger der også.

Må ellers kommentere at overskriften sammen med nicket ditt ikke ser helt bra ut... Har du ikke fått nok orker i det siste? ;-)

Skrevet

Hahaha, det har jeg ikke tenkt på engang jeg, stakkars lille kattepus som blir gitt bort til Hutula, uff...

Omplassering for dyr er også sjekket ut, og de hadde bare voksne katter inne :(

Skrevet

Det blir sikkert flere kattunger til våren/sommeren. Kanskje får du bedre jaktlykke da?

Skrevet

Du kan se på Dyrenett.no, der fant jeg katten min før jul:)

Skrevet

OsloMor: Jeg er så enig med deg! Når folk skriver: "Vi måtte avlive søte kattunger, det var så trist og fælt" osv... Jeg blir så provosert. Folk må da for f... klare å kastrere kattene sine, så slipper man det problemet. Når kattunger må avlives fordi eierne er slappe, da er det ikke menneskene det er synd på. Det er kattene!!! Jeg blir så sinna!! Skal man ha katt, så bruker man litt penger på kastrering/sterilisering og chipping. Sånn er det bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...