*Kattemor* fikk jente Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Noen her som har tatt det og vil dele sine erfaringer? Skal ta begge øynene på mandag... Takker for svar =)
AnonymeAnine Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Jeg var ikke nærsynt men litt langsynt og hadde skjeve hornhinner. Å ta laseroperasjon for å korrigere dette er en av mine beste investeringer! Jeg kunne ikke bruke linser lenge av gangen og briller var bare pes:-)
*Kattemor* fikk jente Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2008 Godt å høre! Kan heller ikke bruke linser lenger, de har tørket ut øynene mine, er helt fri for tårevæske. Brillene gir meg gnagsår, de er så tunge (veldig tykke glass).. Hvordan følte du deg etter operasjonen? Var øynene veldig såre? Gikk det lang tid før synet var helt normalt? Mange spørsmål ;-))
AnonymeAnine Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Jeg vet ikke om det er forskjell på hvor fort man blir normal avhengig av hvor nærsynt en er, men jeg så helt fint ganske fort etter laseroperasjonen. Hadde litt "rusk" i øyet resten av dagen, bare. Så helt fint.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Jeg har god erfaring. Var nærsynt, veldig nærsynt, og måtte derfor ta det på to ulike måter - på hvert øye. Den som er mest normal å bruke er at "lokket" blir skjært av og løftet opp, så utfører de laserskjæringa før de legger lokket på plass igjen. På dette øyet var jeg "god" igjen dagen etterpå. På andre øyet måtte jeg ta så mye vev, at for å ha mulighet for reoperasjon, kunne de ikke løfte opp lokket, men måtte skrape av øverste cellelag og ta bort vevet med laser på overflaten. Der fikk jeg en linse som "plaster" ... Denne metoden brukes ikke normalt, og er veldig smertefull i forhold til den andre. Jeg måtte holde meg vekke fra jobb første uka, og hadde fri uka etter, men ville nok ikke klart å jobbe den uka heller. Uansett om man får smerter og plager en liten stund i ettertid anbefaler jeg på alle måter laseroperasjon om dette ok for dine øyne. Det vet legen som skal utføre det! Men vent til synet ditt har stabilisert seg, og kan du, så vent også til etter du har hatt de barna du skal ha, dette fordi synet ofte kan endre seg i denne tiden!
2 nøster Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Hurra for laser operasjon!!! De beste pengene jeg noengang har brukt! Helt smertefritt, kjapt med fantastisk resultat! Jeg var MEGET nærsynt og i dag fungerer jeg uten briller... Ny verden! Det eneste er at man går og drypper saltvann de første ukene, og man er en del lys sky;)
sekstisjuer Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Jeg var nærsynt og hadde skjeve hornhinner. Det var en befrielse å få laseroperert øynene. Kjente ingenting, men det lukta litt svidd. Tror jeg var ferdig på ti minutter med begge øynene. Brukte beskyttelse over øynene det første døgnet, samt om natten de neste dagene. Måtte passe på å ikke gni meg i øynene de ti første dagene, og følte at jeg hadde litt rusk på det ene øyet en stund, men ellers ingen plager. Måtte dryppe øynene med antibiotika i tre uker ( så lenge fordi jeg reiste til syden en uke etter operasjonen, og det var best å være føre var sa øyelegen). Lykke til - du kommer til å få en annen verden. Synd at det er så dyrt at ikke alle kan få gleden av å få laseroperert sine øyne. Jeg betalte 24000 for noen år siden, og da var det tilbud.
*Kattemor* fikk jente Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. februar 2008 Det er jo helt supert, da skal jeg slutte å grue meg :-) Er også meget nærsynt i dag, forholdsvis -9 og -7. Får heldigvis dekket hele beløpet på 36000 kr av staten, så meget billig unna =) Tusen takk for svar, jenter, det hjalp virkelig på psyken min!! Hilsen
camoneiel *har født* Skrevet 6. februar 2008 #10 Skrevet 6. februar 2008 Tok laseroperasjon for 5 år siden, og er storfornøyd. MEN..... det var VIKTIG å ikke bli gravid rett etterpå pga sårherdingen av øynene. Vi har ikke like bra "grohold" når vi er gravide. Fikk beskjed om å vente bortimot et år jeg. Sier dette fordi jeg ser du er prøver....
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 6. februar 2008 #11 Skrevet 6. februar 2008 Mamma og brodern har gjort det. Ikke helt sikkert på hva de opererte men...vet hvertfall begge hadde skeive hornhinner. Brodern hadde styrke 5,5 og etter 2 uker var synes perfekt. Mamma er ikke bra enda og det er 3-4 mnd siden hun gjorde det.
*Kattemor* fikk jente Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 6. februar 2008 Takk for opplysningen, skal si til gubben av vi får holde oss i skinnet noen uker etter operasjonen ;-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå