Gå til innhold

off,litt flaut spm...:o/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som er plaget med soppinfeksjon under svangerskapet...? Canesten kurer hjelper ikke..:( og er ganske så sikker på at det ikke er annen kjønnsykdom! Står man må til lege hvis kuren ikke hjelper,noen som hvet om man bare kan ta med en urinprøve el.må man ha full undersøkelse.. Har jort alt man blir anbefalt for å unngå dette,men får det på nytt å på nytt.blir så lei!(har go hygiene,så har ikke noe med det å gjøre...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om ikke cannesten hjelper, så er nok en tur til legen å anbefale. Har ett noen kjerringråd innpå er, aner ikke hvor effektive de er.

Husk å gjøre som mor lærte deg: Tørke forfra og bakover (mange av oss har jo litt klønete mager i tillegg til at det er vanskelig å tørke og tarmbakterier kan fort få soppen til å vokse har jeg hørt.

Skrevet

Urinprøve påviser ikke sopp i underlivet, så du må nok til legen...

Skrevet

Du sier du har god hygiene, kan det være derfor du har sopp?

Man skal ikke vaske seg for mye der nede.

Og jeg tror ikke man får sopp av å være urenslig for å si det sånn. Jeg var veldig plaget av sopp før, og da var jeg litt for overrenslig, jeg vasket gjerne ikke bare utenfor men litt inni også. Etter at jeg sluttet med dette, har jeg nesten ikke hatt sopp infeksjoner.

Jeg er fortsatt veldig nøye med å vaske meg. Gjør det når jeg står opp når, og når jeg legger meg. Men aldri innover lengre. Veldig forsiktig rundt åpningen.

Skrevet

Hvis du har brukt mange canesten kurer, kan jo soppen faktisk ha blitt immun mot akkurat den antibiotikaen...

Et tips: ikke vask deg for ofte nedentil, og ikke bruk såpe! Da vasker du bort de bakteriene som skal være der, slik at soppen trives bedre....

Har du forsøkt å smøre deg inn med naturelle youghurt?? Den kan faktisk ta livet av soppen der nede..

Skrevet

Takk for svar. skal prøve me yoghurt,se om det virker,har nok vært litt "overrenslig",men har prøvd å vær litt mer forsiktig me det,men hjelper foreløbig ikke.Har også tenkt tanken på at jeg kanskje er blitt imun mot canesten.Får se det an noen få dager etter en kur med yoghurt,el.blir det vel en ufrivellig tur til legen...:o/

Skrevet

Jeg var plaget av soppinfeksjoner etter hver mens inntill jeg fikk følgende råd:

- Gi allt undertøy en ekstra omgang skylling (uten skyllemiddel) etter vask og bruk helst bomullsundertøy

- Ev. bytt underlivssåpe til Asan.

Jeg tenkte at jaja det skader jo ikke å prøve. Og siden det har jeg ikke hatt noen som helst problemer :-) Brukte gubbens laktasyd her en dag og ble irritert der nede etter få timer.

Skrevet

jeg fikk alltid sopp infeksjoner og bakteriell vaginose av å bruke den dr greve såpa. kan det være at du har begynnt å reagere på såpa du bruker? nå bruker jeg bare asan. men den sebamed er også meget fin for underlivet. jeg gikk til legen å fikk en litt annen kur som var på resept. har ikke plaget meg siden. lykke til. vet hvor jævli det er med sopp.

Skrevet

Fikk en soppinfeksjon ca fem uker før jeg fødte minsten, fikk beskjed om å ikke bruke kur, da fødselen ville sørge for at soppen ble skyllet ut. viste seg å stemme det, ble helt fri, men fy satan som det klødde i tida før...

Skrevet

Såpe nedentil?

Ettersom modern har blitt allergisk for såpe, så har jeg sluttet å bruke det annet enn i håret (på hodet) og når jeg vasker hendene. Blir like rein av å vaske seg med bare vann og ev. olje. Der midt på bruker jeg aldri annet enn vann!

(prøvde meg på såpe nå da jeg er gravid, men det ble det sopp av....)

Skrevet

Jeg var selv ille plaget når jeg var yngre.. måtte da få en pille av legen som het diflukan! sku visst fjærne allt som var av sopp.

Skrevet

Kutt ut alt du kan av sukker, det eeeeeeeeelsker soppen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...