Grorüd.. Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Er så glad.. Kan søke allmennfaglig påbygging på grunnlag av GK og VKI allmennfag ) Jeg orker rett og slett ikke mer på allmennfag (haha, høres dumt ut å søke påbygg da, men..) Har en del venninner som går det i år, og de synes det er kjempe lett (og de har max 3,5 i snitt fra yrkesskolen) så da tror jeg at jeg skal klare det lett med 4,4 i snitt fra VKI allmennfag... Pluss at de har fri hver fredag, så da slipper jeg og ha lillemor fullt i barehage når sambo skal i militæret til høsten.. Men lurer på en ting jeg da.. Jeg har jo mange av de "obligatoriske" timene som inngår i påbyggingen.. (som matte, naturfag og noe norsk) Skal jeg ta noen andre fag da eller? Som kompanserer opp for at jeg ikke har full timeplan neste år? Eller må jeg ta de samme fagene igjen? (ikke det at det gjør noe men) ) Har jo i tillegg 2MX og 2FY, og vet at de som tar påbygg på den skolen det er snakk om her, de må ha 2MX.. Slipper jeg det og da?? klem fra
hund&barn@fullrulle Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Det der hørtes da helt merkelig ut.... Påbyggningen er også allmennfag. Vi gikk fulle dager, full uke og det var ganske tøfft når man hadde hatt lite allmennfag de to første årene. Å "stjele" plasser fra yrkesrettetede elever for å ha det "enkelt" var merkelig. Synes virkelig ikke det bør holde for å komme videre på skole.
Grorüd.. Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2008 Jeg vet det.. Men jeg gjør det også for og slippe 2 timer i reisevei hver dag, da nærmeste allmenn ligger nesten 1 time fra der jeg bor. Og bussforbindelsene er ikke de beste. Jeg vil ikke komme jeg kl. 19 hver dag, og måtte dra kl 06 på morgenen når jeg har unge. Jeg gjør det ikek for å stjele plasser fra noen. Vet også at det ikke er så mange søkere på denne skolen, det er eegentlig en landbruksskole, men de tilbyr påbygging også. Men hvis ikke allmennelever skal kunne søke påbygg, fordi det blir for enkelt for de, synes jeg jammen ikke at yrkeselever skal kunne søke det heller, da får se jaggu gå allmenn for og få studiekompetanse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå