Gå til innhold

hvordan faa gutten til aa sove lengere paa natten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

lillegutt blir 2 uker imorgen og sover mest paa dagen og er veldig mye vaaken og aktiv paa natten. Er kjempeslitsomt for begge oss foreldre og gruer meg til mannen min maa begynne aa jobbe paa mandag. Hvordan faar man snudd rutinen til en saa liten baby da?? Noen som vet??

er jo greit aa vaere oppe og amme paa natten men orker ikke vaere oppe flere timer i strekk slik det har vaert til naa.. kjenner det begynner aa taere paa kreftene:)

haaper noen har en superloesning paa lur:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe svar, men jeg har det akkurat på samme måte som deg og min gutt er nesten like gammel som din. blir tre uker på lørdag. dytter denne opp og håper noen kommer med gode råd til oss.

Skrevet

Det er viktig at dere selv prøver å få sovet litt på dagen når babyen sover.

Babyene kan jo ikke klokka og det kan ta tid før de finner døgnrytmen.

Slet selv med det, men det gikk seg til når han var rundt 10-11 uker.

Når jeg var på 7 ukers samtale til helsesøster ble jeg rådet til å prøve å vekke han hvis han sov mer enn 3 timer sammenhengende på dagtid.

Det var ikke alltid så lett for han sov så tungt.

Men som nevnt over gikk det seg til etter hvert.

Skrevet

Hei!

Skjønner at du blir sliten! En liten trøst er (kanskje) at det stadig blir bedre. Det jeg tror vi gjorde riktig, var å lage gode og faste rutiner på dagen. (leste om dette i en bok; "Babyguiden"). Tanken er at når rekkefølgen på babyens aktiviteter gjennom dagen alltid er lik, skaper det større trygghetsfølelse= sover bedre om natta. Rekkefølgen er sove-mat- våken. (og er du observant, ser du at dette er litt uvanlig, siden babyen ofte sover etter mat).

En annen ting vi gjorde var kun å la henne sove i senga si på natta. Ellers sov hun i stua. Dette er viktig for å få de små til å skjønne at "nå er det natt". Andre tips er nedtrapping, gjerne med bad, sang/kosestund. Sitte i halvmørkt rom. Alt for å skape natt i bevisstheten til babyen. Vi lykkes hvertfall med dette.

Lykke til!

Skrevet

Har lest en plass at stellet på natta og skal vere i halvmørkt rom. stemmer d?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...