*Kattemor* fikk jente Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Hva er best, å strikke og tove, eller ikke tove? Evt. hvilket garn? Blir ikke enig med meg selv.....
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Jeg strikket et i babyull, men på store pinner og det ble mykt og elastisk. Tror jeg brukte pinne 3 1/2 eller 4 og strikket med 165 masker i mønster. Kan legge ut oppskrift evt. Toving har jeg foreløbig ingen erfaring med, men det kommer...
*Kattemor* fikk jente Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2008 Er det nøstebarn sitt babyteppe? Isåfall har jeg oppskrifta =) Tenkte på et teppe som skal ligge oppå dyna til vinteren...
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Ikke nøstebarn sitt nei. Var med i et strikkeblad i Allers i fjor. Jeg strikket hele settet, jakke, bukse og sokker i rosa og ett lysegult teppe. Eneste forandringen jeg gjorde var å bytte til store pinner på teppet. Det er i et slags rutemønster da.
*Kattemor* fikk jente Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2008 Akkurat, ja =) Er veldig interessert i oppskrifta, så om du evt .orker å sende meg en PM eller legge den ut blir jeg veldig glad ;-) Hilsen
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Ok, her er orginalen (i lanettgarn, 31m pr 10 cm): Mål:54X82 cm Legg opp 165 m på pinne 2 1/2 og strikk 10 p rett fram og tilbake (rillestrikk). Fortsett med rillestrikk over de 6 ytterste m i hver side og mønster over de midterste 153 m. Mønster: 1.p: (vrangen) ¤1 rett,3 vrang,gjenta fra ¤, slutt med 1 rett. 2.p: strikk rett. 3.p: ¤1 vrang,3 rett, gjenta fra ¤, slutt med 1 vrang. 4.p: Strikk rett. 5.p: ¤1 vrang,3 rett, gjenta fra ¤,slutt med 1 vrang. 6.p: Strikk rett. Gjenta disse pinnene til arbeidet måler 80 cm, eller passe lengde. Slutt med 10 pinner rett over alle masker (5riller). Fell av. Er veldig enkelt å lage det større/mindre etter smak og behag.. Mønsteret er veldig fint ihvertfall.
*Kattemor* fikk jente Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. februar 2008 Tusen takk skal du ha, Mamman til 3 lykketroll!!!!! Det skal prøves =) Hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå