Gå til innhold

Rare ting svigermor eller -far har sagt til deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt inspirert av innlegget om hva slags forhold man har til svigermor. Dette er ikke for å "disse" svigers på noen som helst måte. Jeg tror at mange oppfatter ting sagt og/eller gjort av svigers som rart fordi man kanskje sammenligner med sine egne foreldre, og sine egne verdier. For eksempel, så synes jeg det er utrolig egoistisk å aldri tilby seg å stå opp med barnebarnet sitt og la oss sove når vi er på besøk, det gjør alltid mine foreldre (det er selvsagt ikke alle som er så heldige å ha slike foreldre).

Her er et eksempel på hva svigermor klarte å lirke ut av seg sist vi var på besøk: "Han (barnebarnet) ser litt morsk ut, det har han fra deg, A...". Det skal sies at hun nok ikke mener det vondt men prøver å være morsom, men det kommer ikke så godt frem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk besøk av svigermor da vår første ble født. Da jeg påpekte at de fleste synes babyen var mest lik faren sin sa hun "Nei, hun er vertfall ikke lik *** (faren) for han var jo så stygg som baby!"

Det verste var vel at det ikke var tull en gang.. Hun har visst sagt det til sambo mange ganger før.. ikke rart han har slitt med dårlig selvbilde, spør du meg..

Skrevet

Hehe.. Svigermor driver omtrent HVER dag (gutten er 10 mnd nå) og leter gjennom slekta hennes for å finne personer han kan ha øyenfarge, hårfarge o.l. fra, selv om det er selvklart at det er fra min familie når vi har desse fargene, og på sambo sin side har de INGEN av de fargene..

Hun presterte åsi dagen etter han var født at "ååneei, han har nesa til faren din, den var SKIKKELIG stor! herlighet!!" og det skal sis at nesa var stor første uka ca for den var visst rimelig hoven etter fødselen..

Men jeg bryr meg ikke så mye, men har det blitt for mye av det negative (som alltid er fra min side) så gir jeg beskjed at det er nok, på en snill måte selvfølgelig..

Vet at hun ikke mener noe med det, så tar meg derfor ikke nær av det.. Men kan bli litt slitsomt imellom!;) hehe.. men svigermor er for all del kjempe snill og god, utrolig flink med lillegutt, og sier hun aldri har sett en så herlig unge(enda hun har 2 andre barnebarn) Og at han er helt spesiell for henne.. det er jo veeeldig koselig synes jeg!!;);)

Skrevet

BigA, jeg må bare få si at jeg er uenig i at jeg syns det er egoistisk at besteforeldre ikke tilbyr seg å stå opp med barna når dere er på besøk. Jeg hadde blitt taknemlig for tilbudet, men virkelig aldri forventet det. Det er foreldrenes ansvar syns nå jeg.

Skrevet

Svigermora mi fikk ut av seg det at jeg var for ung mor. Herregud jeg var 22 år da jeg fikk gutten vår. Ikke ung mor i det hele tatt synes jeg. Skal sies hun var 32 da hun fikk sambo, hun bodde hos foreldrene sine til hun var 39 og flyttet da rett inn til en samboer, da han døde arvet hun leiligheten etter han. Jeg og sambo bygger hus og jobber oss oppover. Jeg flyttet fra hjemme som 18 åring. Møte sambo som 19 åring.

Skrevet

Normalt sett ville det ikke vært egoistisk, men det at jeg nevnte det når var fordi vi hadde vært syke alle mann i to uker i strekk og da synes jeg faktisk de kunne ofret seg. Dessuten ser de barnebarnet sitt ganske sjelden. Og nei, jeg forventer ingenting fra dem. Heller ikke fra mine foreldre, men de tilbyr seg alltid så jeg trenger ikke forvente av dem at de tar seg av barnebarnet sitt - de har lyst til det.

Skrevet

Svigerforeldre kan være litt vanskelig å forstå seg på, men veldig ærlige!! jeg har ikke barn, men svigermor sa da jeg skulle kjøre oss (meg, sambo og svigermor) til butikken: Du kan jo kanskje snu bilen for henne? til min kjæreste! :P haha.. LOL... stoler ikke på kvinnelige sjåfører, hun har ikke lappen selv:P

Skrevet

Bestemor til sambo, som jeg på en måte regner litt for svigermor sa noe merkelig den ene dagen!

Jeg drev å kilte datteren min og hun lo og vi hadde det veldig morsomt. Så sier hun helt alvorlig " hvis man kitler ungene for mye kan de begynne å stamme "

Jeg begynte å le... det er vel tull sier jeg? Hun mente det seriøst. Jeg sa nei av å le mye får man bare gode magemuskler...

Skrevet

Kan ikke huske at de har sagt noe stygt. Svigermoren min sier gang på gang til sønnen min (første barnebarnet vettu) " du er en sånn utrolig nydelig, vakker gutt, du ligner på mamma`n din"....hehe.

Eneste jeg synes er veldig merkelig er at kosenavnet han har fått av henne er "snusken" ???????!!!!!! Snusken til bestemor, liksom.....hehe

Skrevet

Den måneden mannen min og jeg hadde begynt å prøve kom svigermor på besøk til oss i noen dager. Hun visste at vi akkurat hadde begynt med prøvingen, og snakket hele tiden om hvor mye hun gledet seg til at hun skulle få et barnebarn til å kose seg med. Hun spurte om jeg trodde jeg kanskje allerede hadde blitt gravid, men jeg lo litt og sa at hun måtte nok være litt mer tålmodig. Det kunne jo ta litt tid. Da pekte hun på en dame med hund i bånd og sa "kanskje du burde få deg en sånn en i stedetfor?" Jeg ble helt paff, og svarte ingenting.

Disse gullkornene kommer, av en eller annen grunn, aldri når mannen min er i nærheten. Det er merkelig med det. :0

Skrevet

Vi hadde flyttet inn i nytt hus, og svigers skulle se hærligheten. Omvisningen gikk fint, så kom vi til soverommet vårt... Der hadde vi kjøpt store garderobeskap, med speil i dørene.... Da skrek svigermor ut; (mine foreldre og søsken var der også), "nå kan dere se på dere selv, når dere holder på også"..... Alle andre i rommet var tause......... og så gikk vi stille ut.....

Skrevet

Haha minsvigermor gjorde det samme hun lette flere mnd for å finne et bilde av sin søster der hun hadde krøller for å vise at gutten vår hadde krøllene sine derifra! Tydeligvis uten å ense at både jeg og min far har krøller....

Hun klager også på at han er så "stri" og sta, han som er verdens snilleste lille gutt! Han kan selvsagt bli sint og liker best å få viljen sin men er alt i alt veldig medgjørlig og grei og flink til å høre etter når han blir tilsnakket. Dette fortalte svigermor til sin bror og sa at lillegutt var lik

en annen av deres søsken, hvorpå han svarer: Å FY F..

Når noen snakker slik om min unge blir jeg sinna:((

Hun uttalte også før jeg ble gravid at skulle vi ha barn fikk vi passe dem selv (Hun passer ett av sine barnebarn av og til men aldri de andre) men det er helt greit hadde aldri spurt heller.. Hun har aldri skiftet en bleie eller trillet en tur og kanskje holdt han 10min tilsammen siden han ble født (han er snart 5).

Nå ble jeg i dårlig humør så nå må jeg finne en hyggeligere debatt:))

PS: mine foreldre forguder alle sine barnebarn og vil gjerne gi masse opmerksomhet til små poder:)

Skrevet

har en god del fra ex svigermor da..

da jeg ble gravid med 1.mann så sa hun at hun var for ung til å bli bestemor

Må si hun var 17 år da hun fikk sønnen..og han ble da 25 når tulla ble født!!

Så var en annen gang..vi lurte på å kjøpe et hus..nå hadde hun litt lyst på huset selv også (min ex har rike foreldre)

Men de ville bygge på huset visst de skulle ha det da..menst vi ville ha det som det var.

ingen kjøpte det da, men var vi som bydde på det, men fikk det ikke..

Det hun sa da vi diskuterte huset var.

Hun mente huset var for stort til oss (for stort? de skulle jo bygge på det visst de hadde kjøpt det) så sa ex svigerfar for stort?

Så sa hun for fint til oss da..sa han for fint? å det dumme argumentet hun kom med da var at jeg da hadde hatt stolene opp/ned på bordet så jentungen ikke skulle klive opp på bordet. Og det fordi hun da hadde for ikke så lenge før der igjenn datt ned fra kjøkkenbordet. Hun var besett til å klive opppå borda..

Snakk om å bli tom for argument da!!

Er vel heller at vi skulle få et finere hus en henne hun ikke likte..

Gjett om jeg da kokte og raste på tur hjem da jeg og min ex skulle trille hjem igjenn..

Hun der har sagt så mye rart opp igjennom åra..vi var sammen i 9 år..og jeg er så lykkelig glad jeg slipper ei sånn svigermor nå.

Hun jeg har nå har jeg absolutt ingenting imot og hun har iallefall noe oppi pappen hun og greier å tenke som normale folk..

Skrevet

Min mer eller mindre kjære svigermor er meget opptatt av sine etterkommeres utseende (Det er jo mye viktigere enn intelligens, må vite).

- Hun klarte å si til meg her en dag om vår datter:

" Tennene har hun fra deg. Ellers så er hun jo så nydelig"

;o/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...