Gå til innhold

nå orker jeg snart ikke mer!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er kvalm og kaster opp hele døgnet uansett hva jeg spiser eller drikker. min mann hjelper meg ikke med noenting og jeg bare gråter mer og mer. var skikkelig kvalm i forrige svangerskap også men denne gangen er det mye verre. føler ingen glede med å være gravid lengre og har ikke termin før i september og det er lenge til.... har prøvd alle de gode rådene jeg har fått men ingen hjelper. andre forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kaster ikke opp, men er styggkvalm HELE tida... vært sykemeldt i 7 uker pga det :(

 

Det jeg fikk beskjed om fra legen var iaf å ikke stresse, ha noe ved senga så du får litt i magen før du står opp (tørre knekkebrød, ritz kjeks, marie kjeks e.l.) og vann.

 

Prøv eplemost, det binder magen!

 

Og ikke minst, få gubben til å hjelpe til!!!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off...stakkars..føler med deg.. Var sengeliggende i to uker selv.. sitronsaft hjalp for min del, ellers har jeg desverre ingen gode råd om hva som kan hjelpe..:(

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta kvalmestillende da......jeg har vært super kvalm hele døgnet i 4 uker nå, og følte det på samme måte som deg....sånn bortsett fra at jeg har en mann som hjelper til da....jeg kjøpte Postafen på apoteket og tar en pille hver kveld, og det har hjulpet masse!!! Snakket med fødselslegen min, og han sier det er helt greit å ta Postafen under svangerskapet. Nå er dagene mine helt annerledes, og jeg klarer faktisk å kose meg litt med graviditeten :)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg og kvalmen! Har vært mye kvalm selv også siste halvannen uke. Men hva er det med mannen din da? Har du prøvd å snakke m han og forklare hvordan du har det om dagen?

Skjønner godt at det må være kjempe frustrerende og at du ikke klarer å glede deg noe nå, men det kommer nok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jo da jeg har snakket med han, men det hjelper ikke. er velmin egen feil som har funnet meg en så ung mann... han er bare 20:) men han takler ikke at jeg har vondt eller noes da setter han seg på pcn sin i stedet eller finner på noe annet. skal ringe legen i morgen for nå klarer jeg ikke mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, forstår godt hvor frustrerende det må være! Har også vært kvalm og kastet opp døgnet rundt siden uke 6, men ble heldigvis raskt sykmeldt. Uke 10 nå og er fortsatt like dårlig. Har virkelig prøvd alt, inkludert akupunktur og armbånd, men ingenting ser ut til å hjelpe. Drikker mengder med eplejuice og ingefær - eneste væsken jeg får i meg. Men jeg har jo heldigvis en omtenksom mann - som lager frokost og te til meg på sengen hver morgen og ellers disker opp med alt (det lille) jeg måtte ha lyst på. Tror du må snakke noen alvorsord med mannen din - hvis han ikke takler at du er dårlig, hvordan skal han takle et barn som gråter, bæsjer og gulper, da? Håper du klarer å vekke ham litt opp! Antakeligvis er han bare usikker og litt redd for situasjonen.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er ikke selv så veldig kvalm, men jeg vet av en venninne av meg som har spydd i 4 måneder nå, å hun fikk beskjed av jordmoren å prøve reisesyketabletter, å d virket veldig godt sa hun!! Prøv d hvis du ikke har allerede gjort d, verdt et forsøk.... !!! :) Lykke til!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...