woo-woo Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Hvor gammel var deres barn når de satt selv. Lillegutt er 6 mnd om 5 dager, og har vel sittet i en uke nå Vet det er veldig individuelt om når de lærer å sitte. Bare nyskjerrig på hvor gamle deres barn var når de begynte??
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Mini er 7,5 mnd og begynt eå sette seg opp selv for en uke siden. Helt ny verden for ham dette her, han storkoser seg med det, hehe... Eldste var 9 mnd når han satt seg opp selv og mellomste som mini, 7 mnd. :-)
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 jeg lurer på en ting,skal vi trene dem å sitte?med det mener jeg sette di på gulvet og støtte dem,evnt sitte i en slik kjøkkenstol eller skal vi vente til de gjør det selv? jenta mi er snart 6 mnd...
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Min var rett under 6 mnd når hun satte seg opp selv første gang, man skal ikke trene dem til å sitte, bare la utviklingen gå sin gang :-)
har fått lita pia Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 jenta mi er 7,5 mnd og sitter støtt sm bare det..men kan ikke sette seg opp onkli selv enda..er litt skeptisk til å sette henne der,når hun ikke kan det selv enda..men tenker at hun må jo lære det på en måte..hun er superfornøyd når hun får sitte sel..og kommer seg selv fra sittende stilling til krypende stilling;)
woo-woo Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. februar 2008 Jeg satte han på gulvet, men støttet ikke han opp på noen måte, holdt han i hånda. Begynte ikke med det før jeg så at han var sterk nok i hode, nakke ,rygg. Det merket jeg når jeg hadde han på fanget tett inntil meg.. han satt så stødig ( litt vanskelig å forklare )
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 Nei, du skal IKKE trene henne til å sitte, babyer setter seg opp selv når de er klar for det :-) Setter man dem opp før vil dette belaste hoftene og ryggen deres unødvendig. La henne få den tiden hun trenger.
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Et annet argument for at man absolutt IKKE skal sette dem opp før de setter seg selv er at man i enkelte tilfeller kan stagnere utviklingen, at de rett og slett ikke gidder å lære seg å sette seg selv opp siden de allerede blir satt. Har på en måte ingen motivasjonsfaktor for å prøve å sette seg opp.
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 flott takk for svar:)har god tid,koselig og se hvordan de utvikler seg...ganske forskjellig hvor tidl noen er og andre ikke:) da er en slik kjøkkenstol ala tripp trapp med pute og fyfy frem til hun kan sitte selv??
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #10 Skrevet 6. februar 2008 Nei, når de er rundt 6 mnd kan du sette henne opp i korte perioder så lenge hun ikke siger sammen. Dersom du er nødt til å støtte opp med puter rundt for at hun skal sitte skikkelig så vent til hun er sterk nok i kroppen :-)
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #11 Skrevet 6. februar 2008 Fra 6 mnd alder kan babyen sitte litt i sånn stol, f.eks 10-20 min under ett måltid for dagen først, frem til de setter seg opp selv. Se an babyen litt så klart da, synker hun sammen som en potetsekk ville jeg ventet litt uansett :-)
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 6. februar 2008 #12 Skrevet 6. februar 2008 Hei;) Vi brukte vippestolen til gutten hver gang han fikk mat når han ikke kunne sitte selv. Har hørt at det ikke er bra for ryggen, uansett alder, så lenge barnet ikke selv kan sitte. Min var 7 mnd når han begynte å sitte selv.
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 6. februar 2008 #13 Skrevet 6. februar 2008 fint,da skal vi prøve det:)hun er ekstra selskapsyk når vi spiser middag og strålende fornøyd når hun får komme opp å kikke litt på fanget:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå