Gå til innhold

Jobb - KUN en nødvendighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste et innlegg her inne ang sykmelding... om at det var for lettvint med disse sykmeldingene...

Men hvis du blir tilbudt sykmelding så ville jeg tro at legen mener du trenger det!! Og hvorfor takke nei da??

Er ikke jobb kun en nødvendighet?? For å få ting til å gå rundt?

Hadde jeg tjent det samme som jeg gjør nå som arbeidsledig så ville jeg valgt å være arbeidsledig... å brukt min fritid på ting jeg elsker å gjøre...

Mitt synspunkt har kanskje med at jeg ikke trivdes på min tidligere arbeidsplass... hadde vært annet om man elsket å gå på jobb:)

Hva tenker dere andre??

Håpløst formulert ser jeg men skitt au...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg helt tar det du prøver å få frem, men....

Jeg ser absolutt ikke på jobb som kun en nødvendighet. Jeg får meg ikke en god utdannelse fordi jeg føler at jeg må ha en jobb for å leve. Jeg gjør det fordi jeg ønsker å få bedre kunnskaper, samtidig som jeg vil gjøre noe med livet mitt. Joda, klart jeg kan bruke dagene på å gjøre det jeg elsker mest, men jeg er også en arbeidsperson, og føler derfor at jeg må utrette noe. Den eneste måten jeg virkelig kan gjøre det, er fra mitt synspunkt, å ta del i arbeidslivet. Et liv uten å gjøre noe slikt, kan jeg ikke se for meg som et godt liv!

Jeg kan ikke se for meg et liv der jeg bare gjør ting jeg selv ønsker - faktisk det jeg sist ønsker meg. Jeg elsker å lære ting, jobbe og slite. En sykemelding vil jeg heller ikke ta imot med mindre jeg er enig i den selv, og mener at det per dags dato er for enkelt å sykemelde seg....

Skrevet

På jobben får jeg utløp for energien min, har det moro med artige kollegaer, og jeg får gjort noe jeg anser for å være fornuftig. Sykemelding er absolutt ikke noe jeg velger, blir gærn i huet av å gå hjemme *les: Da henger jeg bare på BiM og spiser stratos når jeg egentlig vil ha melkepletter :)* De fleste blir nok sykemeldt for å ivareta mor og barns interesser fremfor å gi mor litt ekstra "ferie". Men jeg er ingen lege - så her kan jeg ta grundig feil.

Skrevet

Etter seks år på universitetet begynte jeg å jobbe for et par år side. Visste ikke helt hva jeg gikk til, elsket jo å være student, men herregud så mye artigere det er å jobbe. Jeg får mye ansvar og får være med på viktige beslutninger. Jeg blir inkludert i et faglig og sosialt fellesskap, og meningene mine er viktige for andre, det samme er jobben jeg gjør. Jeg utfører et arbeid som er viktig for den daglige "driften" av Norge, og jeg får bruke meg selv til å påvirke de som bestemmer. Jeg gleder meg til å gå på jobb hver eneste morgen, og når jeg er på vei hjem er jeg sliten og som regel tilfreds. Jobb er for meg en utrolig stor del av livet, man er der tross alt en tredjedel av dagen!!!

Så for din del så håper jeg at du kan bruke tid på å finne ut av hva du virkelig liker å gjøre, og ha som mål å skaffe deg en jobb innenfor dette feltet.

Jeg kunne dobla lønne mi ved å starte i en annen type jobb, noe jeg kanskje kommer til å gjøre om et par år, men akkurat nå er den jobben jeg gjør så givende at jeg holder ut med en ganske så moderat statlige lønningspose (til tross for høyt studielån).

Men trivsel har jo selvsagt ALT å si. Nytter ikke med den mest fantastiske stillingen om ikke kollegaene dine, og sjefen selvfølgelig, er hyggelige og oppegående mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...