Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Noen som har tenkt på det enda? Eller som har flere barn allerede? Jeg ønsker meg veldig to tette, men vil gjerne noen måneder tilbake i jobb før det evt. blir permisjon igjen. Selvfølgelig ikke mulig å velge akkurat når man skal bli gravid igjen men... Hva ville dere gjort? Satset på amming som prevensjon de første månedene og så bare latt det stå til? Er det vanskelig eller lett å bli gravid etter fødsel? Jeg ble gravid 1. måneden da jeg sluttet på p-piller nå. Og en ting til.. Blir det dyrt å få to tette? Har tenkt å være hjemme i 54 uker med 80% lønn nå, kan jeg da risikere å bare få 80% av det igjen til neste permisjon? Eller får man fra grunnlønnen sin? Har fast jobb 100% stilling som sykepleier. Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Jeg har tenkt litt.. Har ikke lyst å bli gravid igjen rett etter jeg har født. Vil ha flere, men ikke med en gang. Tror det er individuelt med det å bli gravid etter fødsel som som etter p-pilleslutt osv, men jeg så i avisen (velkommen til verden-bilder) ei som hadde blitt storesøster i en alder av 11 mnd. Dvs mora ble gravid igjen rundt 2 mnd etter fødsel.. Har ikke lyst på det jeg men når kan man begynne med prevensjon igjen, noen som vet?
smuppemor Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 He..he...prevansjon kan en jo begynne med med en gang sånn sett...kondomer!?! Men ellers kan en ta minipillen mens man ammer mener jeg...Har ikke tenkt på d enda selv, men er jo noe å tenke på om en ikke ønsker to tette...eller i mitt tilfelle ikke skal ha flere...er vårt tredje barn...
*Super*Mamman* Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Hvis du satser på amming som prevangsjon, kan du jo risikere å bli gravid med en gang... Høres slitsomt ut synes jeg da, hehe... Her skal vi ikke ha flere barn( iallefall ikke på det første tiåret, hehe), så tenkte jeg skulle sette inn en sånn P-stav. Høres så utrolig lettvindt ut..
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Trodde fullamming ble regnet som veldig sikker prevensjon? Er jo enig i at det høres rart ut, men jordmoren min har i allefall påstått det...
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Fullamming som prevensjon, det er tull!! Det har det til og med vært skriveri om, selv om jeg ikke husker i farta hvor.. Iallefall... Har ei venninne som fullammet,og ble gravid kort tid etter fødselen. Ja, det selv om mensen ikke var kommet tilbake igjen! Så, da er det nok lurt å tenke på prevensjon ganske tidlig, selv om enkelte " kjerringråd" finnes, noe som jeg vil kalle dette med fullamming som prevensjon.. Selv har jeg vurdert spiral, da det er noen år til vi tenker på neste barn=) Håper du finner noe som passer for deg=) Hør med legen du=)
skatten kom i mai :) Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 her blir det ikke noe prevansjon.. skal ha de tette og har brukt lang tid på å få denne i boks så da må vi nesten bare la det gå sin gang.. kommer det en til kjapt etterpå er vi bare strålende fornøyde vi, selv om det vil bli travelt og slitsomt til tider... det blir jo litt annerledes når dere er så heldige og få de på første forsøk hadde nok brukt mini pille eller noe slikt da...
~~ElleMelle~~ Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Fullamming er IKKE prevensjon i det hele tatt sa min jordmor. Det fungerer noe preventivt i fattigere land hvor de har et dårlig og mangelfullt kosthold som fører til at det tæres mye på mor i ammeperioden, men her hvor vi er så godt stellt og kroppen får så mye og riktig næring, er vi raskt i stand til å bli gravide igjen. Minipiller kan brukes rett etter fødsel om mens man ammer. Min jormor tok opp dette med prevensjon etter fødselen allerede på første kontroll hos henne i uke 16. Og jeg må si at jeg syns det var litt rart, og ikke et tema jeg hadde mye tanker og formeninger om på det tidspunktet i det hele tatt. Var jo bare spent på å høre hvordan det var med den lille og alt med svangerskapet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå