vimsesvimsen Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Hei! Jeg er gravid for første gang, er i uke 6, og jeg sliter med smerter nederst i magen. Det kjennes som press og stikninger hele tiden, men nå og da får jeg også noe som kjennes som sterke menssmerter i magen. Det stråler nedover beina og lyskene også. Enkelte ganger (mest om natta) får jeg også noe som kjennes som krampe i livmora, og da er det så vondt at jeg bare må krøke meg sammen av smerte. Kun varmeflaske som hjelper litt da. Har vært hos lege og fått tidlig ul, og alt ser normalt ut. Det er vel livmora som jobber da. Mitt spørsmål er om det er flere som har det sånn, og hvor lenge skal dette vare tro? Tror jeg blir sprø snart! Hadde liksom ikke sett for meg at det skulle være smertefullt å være nygravid!
Han79 Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Mener å huske at jeg også hadde stikk nederst i magen. Tror det er helt normalt. Livmoren din vokser, og det strekkes i båndene livmoren er festet i. Min erfaring er at det var de første trimester det var mest strevsomt å være gravid. Da var jeg kvalm, vanvittig trøtt, livmor som vokser i rekordfart osv. Det er min erfaring, da. Men folk (og svangerskap) er jo forskjellige.
Mathilde75 Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Hei. Jeg er også 6 uker på vei, og hadde kjempe smerter i går. Det var på høyre side helt nederst i magen. Kjempe vondt var det. Eneste som hjalp, var å legge meg ned på sofaen. Ble litt engstelig, men trur det bare er livmorsbåndene som strekker seg. Kan ikke huske at det var slik sist gang.Godt å høre at det ikke bare er meg, da er det kanskje normalt da..
Trultemora er presseklar!! Skrevet 7. februar 2008 #5 Skrevet 7. februar 2008 Helt vanlig det her! Jeg var sikker på at mensen kom hele tida fram til over uke 12 jeg! Så menssmerter/ kramper er helt vanlig! Er livmora som strekker seg!
vimsesvimsen Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. februar 2008 Høres bra ut! Men jeg synes smertene er værre enn menssmerter. Legen valgte å sykemelde meg ei uke. Er usikker på om jeg klarer å gå på jobb sånn!
Trultemora er presseklar!! Skrevet 7. februar 2008 #7 Skrevet 7. februar 2008 Man kjenner de bedre litt fordi det at man er så observant på de smertene og!! Man assossierer jo det å ha smerter med noe som ikke er bra! Men det er bare å prøve å slappe av, så går det nok bra! Får du for vondt så ta deg et par paracet! (IKKE Ibux!!) Jeg hadde masse masse smerter i mange uker, men jeg sitter da her og er 38+0 idag! Går så bra atte! Klem!
vimsesvimsen Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2008 Tusen takk! =) Jeg tror også det at jeg fokuserer mye på smertene. Må prøve å konsentrere meg om noe annet! Masse lykke til med fødsel og den lille framover! Klem!
Trultemora er presseklar!! Skrevet 7. februar 2008 #9 Skrevet 7. februar 2008 takk takk! Lykke til du og med spiren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå