Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Hun hadde det ganske tøfft stakkar men bare lurer på om noen vet om dette er "normalt"? Da hun hadde full åpning var ennå ikke vannet gått og hun fikk beskjed om å reise seg å gå ved siden av sengen slik at vannet skulle gå...? Etter 2 timer med desperat tråkking forsto studenten at dette ikke hjalp og tok vannet. Normalt???
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 trodde de bare tok vannet jeg men vet ikke hva som er normalt. Jeg hadde værtfall ikke kommet meg opp å gå!
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Med mitt andre barn gikk jeg til full åpning uten at vannet gikk og da fikk jeg beskjed om å gå oppe litt for å se om barnet kom lenger ned (jeg hadde full åpning og ungen stod så høyt at han ikke var festet engang, hehe...) og få vannet til å briste. Gikk vel rundt i ca en time før jeg nærmest befalte jordmor om å "ta det jævla vannet, nå orker jeg ikke mer!", og da tok hun det og ungen kom på 3 press :-) Om det er normal vet jeg ikke, men jeg har erfaring med det selv i hvertfall, men nå hadde ikke jeg noen tøff fødsel før dette da, igrunnen ganske lett frem til dette.
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Kan legge til at med tredjemann så hadde jeg 8-9 cm og intakt vann og da ba jeg jordmor ta vannet med en gang, det gjorde hun også på mitt øsnke. Ungen kom ut ca 20 min etterpå.
mamma&urokråka Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Da jeg fødte gutten min gikk ikke vannet, og jordmor spurte om jeg ville at hun skulle ta det. Da hadde jeg presset en stund, så det ville jeg selvfølgelig, orker ikke å vente på at det skulle gå av seg selv!
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 jeg lå to døyn med rier uten at vannet hadde gått. først på slutten tok de vannet..
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 tatt vannet på begge mine med full åpning.begge gangene har de ventet å sitt om det går av seg selv,siste gang nå sa jeg at nå tar dere vannet jeg brydde meg ikk eom det beste er at det går selv får være måte på,full åpning å bare vente på vannet...så de tok det å 30 min etterpå var hun ute:)
Zamza Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Hvis ikke hodet er festet vil de ikke ta vannet. Opplevde det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå