prinsesse fiona Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Er det noen som har en god oppskrift på brød, som barna også liker. Må være sunt og godt:) Nå er jeg så lei kjøpebrød....
Skorpion77 med Gull-Fisk Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Vi kjøper solsikkebrødblanding på butikken og lager det i brødbakemaskinen. Enkelt og godt. Liker litt grovt brød og heldigvis gjør også mann og lillegutt det også:-)
Mikkemafian Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Jeg har en mann som er superkresen på brød. Men til og med han liker dette!!! Havregrynsbrød 400 gram havregryn 400 gr sammalt hvete 3-400 gr hvetemel 1,5 ts salt 1 liter skummetmelk 3 ss olje 50 g gjær 1 ss sirup (kan sikkert sløyfes) Varm melken til fingervarm, bland ut gjæren i litt av melken Ha resten av melken i. Tilsett olje og sirup. Arbeid så inn havregrynene, den sammalte hveten og nok hvetemel til at deigen får en fin konsistens. Arbeid deigen godt. ca 5 minutter på halv styrke i kjøkkenmaskin. Forheves i 40 min (gjerne foran peisen) Del deigen i 2 Legg dem i godt smurte former på 1,5 l. Etterhev i 30 min Pensle med lunkent vann. Stek på nederste rille 200 grader i ca 1 time. Avkjøl på rist. Er lettest å skjære i når de er kalde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå