Gå til innhold

Manuell eller elektrisk brystpumpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg brukte elektrisk brystpumpe med mitt forrige barn, men den (Medela mini elektrisk) har gått ut av produksjon. Må da evt. ha en mye kraftigere og dyrere. Lurer da på om jeg skal kjøpe en manuell denne gangen....? Noen med erfaring/råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elektrisk!!! Medela Swing er super!

Skrevet

jeg brukte en manuell mens jeg ennå amma. den funka helt fint! syns det var drøyt å betale 600 kr for den. sykepleiern på intensiven mente at en elektrisk kosta rundt det, så hadde det stemt hadde jeg nok kjøpt elektrisk istedet. men var fornøyd med den manuelle.

Skrevet

Har avent sin manuelle og er kjempe fornøyd !

Går kjempe fort å pumpe ut og, men jeg har ikke noe erfaringer med elektrisk da, så kan jo være jeg er veldig lett pumpet.. hehe :)

Skrevet

Jeg har brukt Medela Swing (el) og er veldig fornøyd.

Jeg hadde nok pådratt meg seneskjedebetennelse hadde jeg hatt manuell, for jeg pumpet nok til å fø på en tvilling mens jeg ammet den andre.

Har en venninne som kjøpte manuell først, men kapitulerte og gikk til innkjøp av en elektrisk. Og hun pumpet ganske sjelden...

Skrevet

Jeg har avent sin manuelle, falt meg aldri inn å sjekke opp i elektriske. Hadde hørt at de var mye dyrere og jeg kan ikke si at jeg har vært en flittig bruker av pumpen til nå:P

Skrevet

Jeg har begge (Avent), og er faktiske mer fornøyd med den den manuelle.. Den elektriske bråker og pumper såå sakte, så jeg bruker heller den manuelle:)

Skrevet

Jeg har Phillips Avent eltetrisk og synes den er helt fantastisk - jeg har litt lite melk og må pumpe en del for å få opp produksjonen... deilig og kunne sitte og slappe av mens pumpa gjør jobben ;) Koster ca 1200-1300 tror jeg :D

Skrevet

Hvor lenge sitter dere før det kommer melk?

Jeg holder på å gi helt opp, må pumpe på grunn av betennelse men det kommer jo nesten ingenting. Men helt tydelig at det kommer mye når lillemann spiser.

Noen gode råd?

Mona

Skrevet

Du må sitte til utdrivningsrefleksen kommer igang, kribler i brystene. Jeg gjorde den feilen med nr. 1. det kom ingenting, men etterhvert skjønte jeg hvordan det hele funket;-) Dert hjelper å drikke vann, men ikke stress da kommer det ihvertfall ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...