Gå til innhold

Bryllup i utlandet/Utdrikningslag/felles fest??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss i utlandet, med kun nærmeste familie med oss. Ingen venner eller forlovere. Vi vil heller ikke ha noen bryllupsfest når vi kommer hjem detteav forskjellige grunner.

Vi har tenkt på dette med utdrikningslag; det er jo litt rart å ha utdrikningslag når ingen av vennene skal komme i bryllupet.

Hva syns dere om å holde en felles fest, i forkant av bryllupet, kanksje helgen før, for venner, istedenfor utdrikningslaget og bryllupsfest? Kalle det for utdrikningsfest kanskje?!

På denne måten slipper vi å sitte med dårlig samvittighet, og å grue oss til hva de kan ha funnet på for oss;-) Og ikke minst så slipper gjestene å handle gave til oss;-) Hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjempefin idè! viktigste er at dere får det akkurat som dere ønsker.

Skrevet

Ettersom at det er forloverne som skal stelle i stand utdrikkingslaget så er det jo naturlig at det ikke blir noe utdrikkingslag. Ellers er det en fin ide å ha en førfest, men folk kommer nok til å gi dere gaver med mindre dere spesifiserer at dere ikke vil ha det - det hadde i alle fall jeg gjort...

Skrevet

Syns det var en kjempe fin ide :)

Vi giftet oss i italia i mai i fjor og hadde kun med nærmeste familie, søstra mi var forloveren min, og han hadde broren sin. Jeg ønsket ikke utdrikningslag og han ønsket ikke ha noe kirkebryllup med stor familiefest etterpå så da ble det et kompromis og ingen fikk vite noe før vi kom igjen. Det fikk selvfølgelig noen sure reaksjoner, men de fleste tok det med et smil. Vi tenkte å ta bryllupsfesten på slutten av sommeren men rakk ikke planlegge noe før spiren satt, så nå blir det vel barnedåp isteden ;) Så hadde jeg visst, det jeg vet nå så hadde jeg nok lagd til noe rett før vi dro ;) pluss det med det gavegreiene, syns det er så dumt at folk føler seg pliktet til det hvis lager noe nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...