Gå til innhold

Sterilisert, men gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 av 200 kvinner som steriliserer seg, blir gravide. Dette leste jeg på nettet idag.

Grunnen til at jeg begynner å lure, er at jeg er en uke over tiden. Jada, sikkert ikkeno. Men jeg har vært oppblåst og sliten. Småkvalm innimellom og humøret? Svingende! Og alt denne siden forrige menstruasjon.

I mitt siste svangerskap oppdaget jeg ikke at jeg var gravid før jeg var nesten 3,5 mnd på vei. Da hadde jeg "mensen" nesten som vanlig.

Det er jo en grunn for at jeg steriliserte meg, men likevel så kan jeg ikke la være å faktisk at jeg faktisk er gravid. Innbilt svangerskap hos mennesker har jeg aldri hørt om ;)

Er det noen her som vet hvordan jeg eventuelt kan reversere steriliseringen, og hva det koster? Samt hvor det utføres?

På forhånd, takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er jo en bitteliten sjangs for å bli gravid..

Det er mange som har sterilisert seg i mitt nærmiljø.. Men har aldri spurt kor dem har gjort det, og evt. ka det kostet..

Lurer bare på hvorfor dem gjør det..? Mesteparten under 36år.. Noen har bare ett barn.. Men det er jo så enkelt, at man bestemmer selv!! =)

Skrevet

ta kontakt med legen din å hør med han....han vet hvor du kan reversjere og hva det koster.

kan jo være gravid;)

Skrevet

Nå ble jeg litt nygjerrig. Hvordan steriliserer man seg hvis man senere kan reversere? Visste ikke at det gikk an jeg...

Skrevet

Fordi dersom jeg reverserer steriliseringen, så er sjansen for å bli gravid til stede. Men sjansen er ikke så stor.

Jeg steriliserte meg pga at jeg ble veldig lett gravid og så tåler jeg ingen form for annen prevensjon. Og i tillegg slet jeg med sterk bekkenløsning.

Nå har jeg klart å trene meg opp og fått kontroll på bekkenløsningen. I tillegg har jeg funnet en mann jeg elsker og ønsker meg barn med han.

"Nå ble jeg litt nygjerrig. Hvordan steriliserer man seg hvis man senere kan reversere?" Regner med du mente hvorfor og ikke hvordan. Har svart derretter.

Skrevet

Så koselig at dere vil ha barn.. Dere har ikke barn sammen? Ønsker der alt godt og lykke til! =)

Skrevet

*ønsker derE alt godt skulle det stå :)

Skrevet

Jeg mente faktisk hvordan...men du trenger ikke svare hvis du ikke vil. Jeg trodde nemlig det var slik at hvis man steriliserte seg så var det permanent - at man aldri kunne gjøre om på dette...

Gleder meg uansett at du ønsker å bli gravid. Masse lykkeønskninger!

Skrevet

det er litt det jeg òg lurer på. Jeg har bare hørt at det går an nemlig...

Og takk for lykkeønskningene:)

Skrevet

Hvor i landet har du vært å sterilisert deg? Har en venninne som gjorde det i Oslo, hun ble gravid året etter..=) Ungen var selvfølgelig hjertelig velkommen.. Ungen er 6mnd nu..=) Og dem er overlykkelige.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...