Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min jente er 6 mnd og jeg trenger råd vedr. mat:

1:

Hun får kun mme og spiser grøt 1-2 ganger om dagen.

Et av grøtmåltidene er alltid en full posjon (i følge pakken fra Nestle, grøt fra 4 mnd) dvs. 1 dl. mme og ca 0,5-0,75 dl. grøtpulver. Dette spiser hun opp og drikker litt vann til. Men hun er ikke mett etterpå. Hun kan fint drikke opptil 50-100 ml. mme etterpå.... Er det vanlig?

2:

En annen ting, tenkte å begynne å mose litt potet, gulrot osv. til henne. Kanskje blande inn litt mme og vann til drikke.

Hvor mye mos (i ml.) er et måltid, sånn ca?

3:

Er det ok å gi henne litt yogert snart? Tenkte på yogert naturell og mose f.eks banan å ha i. Da blir det ikke så mye sukker som i "ferdigblandet yogert"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Holle sin grøt. Der er en full porsjon av 160 ml mme/mm og 3-4 sss grøtpulver.

Her spiser de ikke en full porsjon enda, men deler en porsjon.

Vil tro at du kan lage 1 1/2 prosjon grøt til henne :)

Most potet og gullerot er en sikker vinner her. Nammenam. De spiser vel omtrent 100 ml hver, tenker jeg.

Vi har begynt med middagsglass. Hipp sine inneholder 190 ml, og de spiser et på deling.

Yoghurt skal du ikke gi før hun er nærmere 10 mnd. Du kan mose banan og gi direkte. Veldig greit å gi sammen med litt sviskemos, siden banan gjør at magen blir litt hard.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...