Gå til innhold

Er dere enige om oppdragelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som småbarnsforeldre, er dere enige om hvordan dere skal oppdra barna?

Vi er faktisk ganske uenige. Merker også at det var lettere når det bare var storesøster. Jeg gikk mest hjemme pga først permisjon da, og jobbet turnus med mye fri. Så det var jo egentlig jeg som hadde det daglige ansvaret.

Men nå merker jeg at vi er veldig uenige i mange ting ang. de begge. Jeg er fremdeles den som er mest hjemme, og gjør mest av de praktiske tingene.

Jeg ser da også positivt på det, det betyr jo bare at pappa også engasjerer seg og vil ha frem sine meninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aner ikke.,.. hehe vi snakker ikke om sånt

Skrevet

Enige om det meste, men hadde snakka o det på forhånd også, før vi ble et par.Begge var på "utkikk" etter livsledsager da v fant hverandre og ble kjent..og da var vi rimelig rett fram i forhld ti alt fra økonomisyn, om vi ville ha stor familie, hvordan ungene skulle oppdrads osv.. Så vi krangler fint lite ;-)

Litt styr nå siden han er mye borte og skjemmer dem litt bort når han er hjemme..men det er pga at han savner ungene og har litt dårlig samvittighet..

Skrevet

Her er det ganske likt som deg ugl@..

Kommunikasjon er sååå viktig i et forhold!!

Skrevet

Vi er enige i de "store" grunnleggende/rutinemessige tingene, men ikke alltid på andre ting som dukker opp i hverdagen.

jeg er hjemme, mens han er stort sett på jobb, ikke mange timene han har sammen med barna i forhold til meg. Så jeg synes att så lenge det handler om "små-ting" så er det rimelig att jeg gjør som jeg føler er best, selv om han ikke alltdi er enig...

Skrevet

Ja, vi er enig om det grunnleggende. Vet ikke om vi hadde fått barn sammen om vi var svært uenige.

Vi er uenige. Jeg synes min mann er lite smidig når vi vet at barna er slitne, han mener jeg kompromisser for mye og lar meg påvirke av kos og klem. Jeg mener han av og til bare skal ta kontroll og bestemme noe uten at han kjenner godt nok til situasjoner og hva avtaler som er laget.

Å diskutere hvorfan vi selv er oppdratt har vært veldig positivt, og så leser vi litt bøker sammen om oppdragelse. Til og med sett nanny programmer sammen. Prøver å ikke diskutere foran barna, men det blir en del diskusjoner på kvelden om grenser. Han har blitt en gud på å rose gutta. Ikke enkelt når hans egen far aldri har gjort det, og bare kritiserer. På den måten har vi igrunnen komt litt nærmere hverandre, og min mann imponerer meg.

Skrevet

Ikke enige om alt nei! Han synes jeg koser for mye med de (får sitte på fanget, gi klemmer osv), og er for snill, mens jeg synes han er for streng. Bla. ikke sier i fra på en pen måte når de bråker, men "hogger i", forlanger at de skal være mere selvstendige enn alder tilsier o.l

Skrevet

Ja, vi er stort sett enige om alt når det gjelder oppdragelse. Tror nesten ikke vi har vært uenige i det heletatt.

Skrevet

ganske enige selv om jeg er mer ettergivende enn mannen..han mener man ikke skal gi service etter barnet har lagt seg,og det er jeg enig i ...men er så vanskelig når han er syk...

tror ikke sambo helt skjønner det at når barnet er sykt så trenger det litt mer enn hva det gjør når det er friskt..

Skrevet

Vi er veldig enig, men det er viktig å snakke, snakke, snakke da. Det dukker jo stadig opp nye ting som vi ikke har tenkt på, og da må vi jo bli enige om hvordan vi skal gjøre det (men vi tenker veldig likt så det er ikke noe problem).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...