Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flere som synes å føde er det mest spennende og fantastisk på jord? Vondt ja, men spenningen overgår smertene! Den eneste bekymring jeg har nå er hvordan det hele starter, om jeg har mannen hjemme, og om vi får tid til å få pass til ungene osv. (3 og 5 år gamle).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det akkurat som deg, bortsett fra at dette er vår nr 5..

Gleder meg stort, de fleste bekymringer er om ting som ligger litt i utkanten, som f.eks barnevakt :o).

Føles veldig godt å kunne stole på kroppen og rutine, og vite at dette har man klart før! Har ingen angst rundt selve fødselen, det har gått veldig greit tidligere.

Skrevet

Skal ikke skryte på meg at jeg gleder meg hemningsløst, men jeg gruer meg overhodet ikke. Og jo mer det nærmer seg jo mer er man klar for å møte dette nye vidunderet.

Synes fødsel er veldig fasinerende, at kroppen er slik laget at ting i hovedsak gr av seg selv...

Men nå har jeg to forholdsvis kjappe og umompliserte fødsler bak meg, så jeg har bare positive referanser.

Blir spennende i alle fall.

Skrevet

Gleder meg til å bli ferdig. 24 dager igjen til term.

Skrevet

Eg o gleda meg ein heile hau!

Blir nr 3 hos oss også. Har hatt to greie fødsler tidligere så jeg satser på at det går greit denne gangen også.

D å få babyen opp på magen for første gang og møte blikket er noe helt fantastisk synst jeg. Kan ikke forklarest, bare må opplevest.

Skrevet

Jeg synes første fødselen min var en fantastisk opplevelse også. Rett etter sa jeg til mannen min at dette gjør jeg gjerne igjen. Den fødselen tok tre timer. Andre fødsel tok en time, og var alt for rask synes jeg - psyken klarte ikke å henge med. Så jeg hadde mye mer kvaler med å bli gravid igjen nå - er redd det skal gå like fort eller fortere.

Men uansett er det jo en stor opplevelse synes jeg - jeg satt liksom med en følelse at det ikke var noe i denne verden jeg ikke kunne klare!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...