semma Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Har splitter ny seng og madrasser og nærmer meg termin, så jeg lå noen dager på tisselaken. Men skrekk og gru, våknet midt på natten og følte jeg hadde feber! Så klamt var det! Så nå får det briste og bære, la tisselakenest over hovedmadrassen og et vanlig laken på overmadrassen. Så får jeg heller ha et stort badehåndkle på nattbordet om vannet skulle gå med et plask i/ved sengen.
fullrulleihuset Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Samme her! Fiksa ikke å ligge på det lakenet !!! Har rigga meg til med en diger badehandduk istedet. Sist gang gikk vannet i senga, men hørte et tydelig "knepp" i magen først. Skjønte merkelig nok hva det var og kom meg ut av senga. Ble bare en liten flekk på lakenet.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Har ikke ordnet meg med noe sånt jeg.. Er det vanlig at vannet går først da? Hører mange sier at det er ganske sjeldent og at man ofte må ta vannet! Men det er jo selvsagt kjipt hvis det først skjer hjemme i senga da..
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Kan du ikke kjøpe sånne "kladder" på apoteket? Det er sånne de bruker på sykehus osv, og skal visst ikke være så klamme. De skal også ha bedre sugeevne enn vanlige tisselaken! Så du slipper å bli liggende i en dam dersom mye vann kommer på en gang!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Vi renset trekket til overmadrassen vår i sommer, så når jeg kjøpte tisselaken tenkte jeg å bruke det først. Jeg leste og at det kunne bli klamt og sann, men har ikke merket noenting til det. Eneste er at det blir litt rukkete i sengen da jeg snur meg og sann, men ikke noe problem. Er akkurat som et vanlig frotte laken, bare med plast på ene siden. Dessuten synes jeg det var greit å teste selv først om det virkelig var klamt så ville jeg ikke legge det i sengen til lillegutt. Men er sikkert forkjell på lakenene og, mitt er ikke klamt hvertfall.. Kjøpt på Konkurssalg på Baby Best.
snusmubrikken Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Enig i at tisselaken er noe klamme greier! Jeg har vært på Jysk, der kjøpte jeg en tynn vattert madrassbeskytter. Tipper den er en liten cm tykk også er det strikk i alle hjørnene slik at den skal holde seg på plass oppå overmadrassen. Har lagt tisselaken under denne. Det er i alle fall mye bedre enn å ligge rett på den klamme plasten. Har opplevd vannavgang i senga en gang. Alt kom på en gang - kan love at det ble kliss klass!! Lykke til!!
Phantom´ Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 Anbefaler kladdene til apoteket! Legg det under lakenet, så et håndkle oppå, så går det sååå bra. Jeg fikk MYE fostervann i senga med førstemann. Hvis du ikke orker å ligge på kladdene heller, så legg i alle fall tisselaken under overmadrassen, så slipper du å ødelegge den som ligger under. Her rant det rett igjennom... Så her blir det kladder fra uke 37...
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 er i slutten av uke 37 og la på kladd i sengen i går! man merker ikke at den er der og så har de utrolig god sugeevne. fikk kjøpt 3 løse på apoteket så jeg slapp å kjøpe en hel pk med 50.
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 hvor mye koster disse kladdene på apoteket??? har vanlige tisselakner, men vist det blir sååå klamt, så får jeg legge det først og et håndkle på toppen for min del da.... men ikje greit vist babyen også blir like klam....
Lille`mor & lillebøll Skrevet 6. februar 2008 #10 Skrevet 6. februar 2008 Betalte 10 kr for 3 stk så det er ikke dyre greiene. Men jeg blir faen så klam av de at jeg orker ikke ligge på de...!!
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #11 Skrevet 6. februar 2008 Hva heter disse "kladdene" på apoteket? (innbiller meg at de ikke heter "kladder")? :-)
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #12 Skrevet 6. februar 2008 Hei jenter...! Gå inn på dry.no. Der har de laken, som dere oxo kan bruke i sengen til minsten etterhvert...
rosenkvisten Skrevet 6. februar 2008 #13 Skrevet 6. februar 2008 Dette har jeg aldri tenkt på en gang..Sove på tisselaken i tilfelle vannet går..trengs virkelig dette også??
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #14 Skrevet 6. februar 2008 trenger sikker ikje... men veldig lurt så slipper det å bli klissbløtt vist vannet går mens du sover.... jeg vil ikje "ødelegge" den nye senga mi..
Lille`mor & lillebøll Skrevet 6. februar 2008 #15 Skrevet 6. februar 2008 Det heter kladder for deg over som lurte:=) Det er veldig lurt og beskytte senga med noe i tilfelle rottefelle. Kan være du må stikke fort til sykhuset og ikke får satt på noe vaskemaskin osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå