Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Her sover han i senga. Mange som sier til meg at han ikke bør sove i senga på dagtid fordi han skal assosiere senga si med soving på natten. At jeg heller skal legge han i grinda i stua eller i vippestolen (bor i blokk uten veranda, så vogn er ikke et alternativ). Men hva når han blir bittelitt større og ikke kan sove i vippestolen lenger, og grinda er til å leke i. Hva da? (Det er ikke lenge til!!!) Hvorfor ikke bare ha han i senga hver gang han skal sove? Han er jo ikke forvirret over det.....!!
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Jenta vår på 6mnd ligger å sover nå. Og hun sover i senga si. Hender hun sover ute i vogna å, men jeg ser ikke problemet i å sove inne i senga på dagen. Hun her i huset har iallefall ikke tatt noen skade av det (enda:)
Sørland-snuppa Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 gutten min på snart 9mnd sover to ganger om dagen og sover i senge si. det har han gjort nesten hele tiden. sov noen ganger i vippestolen når han var baby, men ikke så ofte på grunn av han voknet av det minste lyd og han ville aldri sove, så da var det vanskelig og legge han i vippestolen for og sove. vi bor i 4 etasje så vogna er uaktuell. den har han sldri likt heller. tror ikke det skal gjøre noe og legge han i senga altså vi bader gutten vaå ver kveld. så han hvet det at etter kvelsbadet, da er det natta. fin måte og få han til og skille på dag og natt
juniorsen Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Her har småttisen sovet i senga si fra rundt 2 mnd alder....... Og hvorfor skal det være "skadelig" da? Er vel greit å venne de til det med en gang vel? Uff, alle som skal vite så mye mer enn andre.......
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Snuppen min sover i sengen om dagen, men da har jeg lyset på på soverommet slik at det er litt forskjell på dag og natt..
Knøttefrøken Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 gutten min på 6 uker har en egen plass i 2 seter'n i stua.. der sover han på dagen, i tillegg til en lur i vogna på den daglige turen vår. På natta ligger han i senga si
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 6. februar 2008 #7 Skrevet 6. februar 2008 Gutten min på 10 mnd ligger å sover akkuratt nå i sengen sin. Tror det er tull! barnet skal vite at sengen skal man sove i generelt, uansett om det så er på dagtid eller nattetid har vel ingen betydning? Lillegutt sover også i vognen sin da, men somregel i sengen faktisk. Og det har aldri vært noen problem.
Gjest Mylian er Mambo-Mamma Skrevet 6. februar 2008 #8 Skrevet 6. februar 2008 Hun lå i sengen før, nå ligger hun i grinden, rett og slett fordi hun sovner der og jeg er for lat - til å legge henne i senga :-D Hun elsker senga si da.
mamman til casper og malene Skrevet 6. februar 2008 #9 Skrevet 6. februar 2008 gutten min har aldri sovet i sengen på dagtid, her går det kun i vogna ute:) godt av litt frisk luft:) men tror absolut ikke de tar skade av å sove inne i sengen:)
*smula* Skrevet 6. februar 2008 #10 Skrevet 6. februar 2008 Lillegutt er 6 mnd og har alltid sovet i vogna ute. Jeg skulle gjerne lært han å sove "hvor som helst" på dagtid. Men vi har som regel med vogna uansett hvor vi er, så det funker fint.
har fått lita pia Skrevet 6. februar 2008 #11 Skrevet 6. februar 2008 på dagen sover snuppa faktisk i vår seng, tar sm regelt en av lurene sammen med henne;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå