Gå til innhold

Gravid og sure oppstøt/halsbrann/brystsvie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært plaget med litt halsbrann. Ved to anledninger har jeg fått ganske kraftige magesmerter. Smertene sitter øverst i magen, rundt brystbeinet. Er også oppblåst og føler trang til å kaste opp. Gjør brystsvie så vondt eller er det noe annet som plager meg? Skal til jordmor senere, men ville bare forhøre meg litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du har betennelse i magen, eller et lite magesår. Bør kanskje undersøke deg med gastroskopi.

Skrevet

Hei du, alt du beskriver kan jeg også beskrive. Den smerten øvert i magen er mest snasynlig ikke farlig. Hvor langt er du på vei? jeg er i uke 26 nå, og har hatt den brennende vonde smerten der oppe i et par uker, og jeg hadde det sist svangerskap også. Da visste ingen hva det var og jeg ble undersøkt i hytt og pine, men alt var bra... så sa jeg i fre til osteopaten min, og han fant ut at et scenefeste var helt stramt så han løsnet på det, og vips så ble det borte.

Halsbrann er grusomt, og veldig vanlig... du kan kjøpe tabletter eller flytende GAviscon, det hjelper litt i alle fall.

oppblåst er vanlig, og den kvalmefølelsen er også vanlig. det blir trangt for magesekken etterhvert selv om du kanskje bare er i begynnelsen av 2.trimester, og om det trykker på magesekken, så kan det føles kvalmende.

Men de magesmertene, det kan jeg ikke kjenne meg igjen i, men snakk med jordmor hun sier ifra om hun syns du skal gå videre med det.

Lykke til videre i svangerskapet!

klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...