mirredutt Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Vet ikke lenger opp eller ned. Har vært deprimert periodevis siden tenårene. Gikk til psykolog for et par år siden, men følte vel ikke at det hjalp så veldig. Klarer ikke å prate om ting, blir bare helt stum og innesluttet. Nå er det ille igjen, så ille at det går på forholdet løs. Jeg eier ikke matlyst, er sint og irritert på mann og barn, alt føles bare helt håpløst og det sorte hullet blir bare større og større. Hele barndommen opplevde jeg overgrep fra en i familien. Har ikke gjort noe med det i ettertid, bare tiet det ihjel og fortrengt det som skjedde. Begynte i ny jobb i 2004 og da kom alt tilbake igjen. Ble utsatt for sexpress som tilslutt førte til at jeg sa opp i fjor. Dette sa jeg heller ikke til noen. Min samboer og mine nærmeste venner vet om det som hendte i barndommen. Det som skjedde på jobb vet ingen andre om. Valgte å si opp og forlate bedriften i stillhet. Nå har jeg imidlertid fått en skikkelig knekk igjen og nå er alt så svart som det aldri har vært før. Går selvfølgelig litt opp og ned, men på de svarteste dagene tenker jeg det verste... Tok et oppgjør med meg selv her om dagen og skrev ned alt jeg har fortrengt og aldri satt ord på. Skulle aldri gjort det, ting ble bare ti gang verre. Så kommer da spørsmålet mitt... Vil antidepressive midler kunne hjelpe meg? Alt jeg ønsker er å bli en sprudlende og livsglad jente som har overskudd og kjærlighet til mann og mine to herlige barn. Trenger hjelp, det skjønner jeg, men klarer ikke å sitte hos en eller annen fagperson og utlevere meg selv. Synes tanken på piller er litt skremmende - vil ikke bli avhengig av noe. Vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre.... Ble litt langt dette ser jeg nå.. Takk for alle svar.
*ale* Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Jeg er psykiatrisk sykepleier og jobber med dette. Medisin kan hjelpe deg ja. De kan ikke fikse problemene dine, men de kan hjelpe kroppen din med å holde den kjemiske balansen slik at du ikke får slike nedtursperioder. De vil også kunne hjelpe mot humørsvingninger og sinne. Ville snakket med legen og prøvd fex Cipralex. Viktig å da huske på at det tar en tid før det hjelper, kan ta inntil 6 uker får man får fullgod effekt. Har du spm så send en PM. Skal ut en tur nå men skal svare senere:) Lykke masse til, søk hjelp!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå