madde på pergo Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Var hos legen i dag for å bestille time til GU. Og vi snakket litt rundt dette med planlegging av graviditet osv... Da jeg sa at jeg hadde sett her inne at noen hadde prøvd Pyridoksin. Sa han at han pleide å advare alle prøvere og gravide mot å gå inn å lese ting her! Han sa det var så mange vrangforestillinger og at jenter som er mye her inne faktisk bruker lengere tind på å bli gravide, pga at fokusen på graviditet blir lyst opp mer enn ellers!
Tuttelure Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Det overrasker meg egentlig ikke... vanskelig å la være å logge seg inn men.. bør nok bruke tida på andre ting... merker jeg blir deppa når mange får positive tester. er selvfølgelig gla på andres vegne. men jeg vil og ha positiv test.. føle meg gravid og lykkelig:)!
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Jeg tror litt på det legen sier. men synes likevel det er godt å være her inne. Tror d kommer litt an på måten man lar seg tenke på d me babylaging. Jeg kutta ned på bim denne mnd. og her sitter jeg med en spire:) Det har nok ikke mye innvirkning. Men litt tror jeg. For klarte tenke litt mindre på det og slappe litt mer av.
BabyDior - lykkelig mamma :=) Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Synes det blir litt feil emne på tråden din - kan fort misforstås! Det legene din sikkert har ment, som min lege også sa - er at man skal være forsiktig med å ta alt til seg av det som står her. Selvsagt ikke det som kommer fra ekspertene eller jordmor osv - men det vi brukere skriver inn her. Mange har ulike oppfatninger av samme ting og en kan fort bli litt "villedet". I en periode hvor en prøver å bli gravid, så kan slike sider bli for mye "av det gode" fordi man bli enda mer psykisk opptatt av det å bli gravid. Og mange kan sikkert også bli ekstra stresset når man ser innlegg om at andre har blitt gravide og ikke en selv.. Jeg var, som Elisabeth '79, borte fra BIM i ca 1 1/2 mnd og da satt spiren..
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 jeg er ikke sjokket over at en lege advarer mot å være her. Det kan være både bra og dårlig at man er her. Hadde det ikke vertfor at jeg begynnte å være her siden 2004 så hadde ikek jeg hatt en jente i dag. ulempen med å være her er at man kan bli stresset, men ikke alle blir det. Men så til det legen sa om at de som var her brukte lengre tid på å bli gravid osv... det kan ikke han vite 1. tenk på alle de some r her med som ikke oppsøker lege fordi de klarte å bli gravid på egen hand. Da vet jo ikke lenen hvor mange som faktisk er her. 2. De som sliter kommer kanskje inn her etter hvert fordi de ikke klarer å bli gravid og trenger andre i samme situasjon. Så man kan snu litt på problem stillingen å si at de som bruker lang tid er her fordi det trenger nadre, dermed har det ikek noe med at de sliter med å bli gravid fordi de er her (vanskelig å forklare hva jeg skal frem til). tror legen bør tenke seg om hva han sier. Eneste forhandsreglene man skal ta er at man ikek på ta alt som folk sier som "sannheten"
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 He, he.. Ja, helt enig med legen din! Som min gyn sa: "det værste er de som vet litt!" Det er jo mye info og prat her inne, som ikke kommer fra helt sikre kilder. Men det er jo kjekt å ha kontakt med andre prøvere, siden mange holder prøvingne hemmelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå