Mam&Ama Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Merker at magen knyter seg og jeg blir drit nervøs av å tenke på fødselen. Nå begynner det virkelig å nærme seg:( jeg vil IKKE! jeg griner bare jeg har mensen kramper, hvordan i helvete skal jeg klare å presse ut en unge? NEKT NEKT NEKT! *grøsse*
Gjest Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 Det går så BRAAAAAA! Tenk på alle tingene du kan gjøre etterpå (se tråd lengre ned..) Husk at fødselen er veldig kort i forhold til alt det fine du skal oppleve etterpå. Men jeg kjenner følelsen, da....
Krusemynthe Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Vet du hva? Ta kontakt med "Morgenrøden" eller tilsvarende tilbud på ditt sykehus. Der får du garantert en oppfølging slik at fødselen ikke lenger er så skremmende.
♥Tullerusk♥ Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Som Bringebæret sier: det kommer til gå kjempe bra=o) Det du kan gjøre er å snakke med en jordmor, og så kan dere sette opp en liste over hvilket smertestillende du kan prøve. Av min egen erfaring så var lystgassen en veldig fin ting å starte med. Hvertfall til du har kommet så langt at Epidural kan settes. Men dette er smerter som går over så fort babyen er ute. =o) Snakk med jordmoren din (eller legen) og hør med han/henne om hva du kan gjøre.
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Jeg fødte for fire uker siden og kan med hånden på hjertet si at de var MYE lettere og mindre vondt enn jeg hadde trodd. Jeg tenkte akkurat det samme som deg før fødselen og ble uvel bare av tanken av å føde. Jeg fikk utrolig god hjelp av epiduralen, den fungerte optimalt på meg, så jeg hadde nesten en smertefri fødselen etter at jeg fikk den - anbefales på det varmeste. Men selv før jeg fikk epiduralen så gikk det overraskende greit (brukte også lystgass - helt supert) Syns fødselen var en utrolig fasinerende og flott opplevelse!! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Det går nok kjempebra skal du se, vi kvinner er jo skapt til denne jobben. Akupungtur var veldig effektivt på meg sist gang og det skal jeg forlange denne gangen også. Om du har helt skrekken så forlang en samtale med jordmor der du skal føde og forklar situasjonen, de kan helt sikkert hjelpe deg slk at du er mer innstilt på hva som sjer og de er forberedt på forhånd at du er redd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå