Gå til innhold

Når bør jeg bli bekymra og

Anbefalte innlegg

Skrevet

ta han med til legen? Lillegutt har hatt diare (ikke mye, men litt hver dag) siden lørdag. Han drikker vann, men spiser nesten ikke noe, har spist en halv skive til frokost og en halv til i løpet av dagen. Kanskje ett par biter til middag og rundt 100 ml erstatning til kvelden. I dag har han bare spist en yoghurt og litt frukt, men ville visst ha en yoghurt til nå fikk jeg beskjed om.

Burde jeg ringe til legen eller går det over av seg selv snart? Er forholdsvis i godt humør, litt mer grinete enn vanlig, men det er vel ikke unormalt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han drikker ville jeg latt almenntistanden avgjøre når lege skulle oppsøkes. Forsøk å gi han drikke med sukker i. Blåbær binder jo også magen

Skrevet

Prøvde å gi han saft, men det spytta han ut, men kan prøve noe annet. Spiser blåbæryoghurt hvertfall..

Hvor lenge pleier dette å vare? Tror flere ganger at han er bra, for innimellom er det bare en sånn bleie om dagen, men spise vil han ikke!

Skrevet

Syns han spiser greit jeg., Ikke mye men ikke så lite at jeg hadde blitt bekymret heller...

Så lenge han drikker så er det greit...

Banan og eple binder jo magen da. Svisker og blåbær..

Får han tenner kanskje?

Jeg hadde ikke tatt han med til legen enda men er du usikker så ringer du de bare vettu :)

Gjest irismor
Skrevet

Snuppa har holdt på siden søndag.

Fikk beskjed om at så lenge hun hadde tissebleier så var det ikke noe krise.

Skrevet

Han begynte å få en jeksel forrige helg igjen, men skal ikke se bort fra at det kommer en til, har ikke sjekket.

Banan var han heller ikke så ivrig på, men skal prøve med epler. Trodde svisker løste opp magen jeg?!

Bra noen ikke mener han spiser for lite da, vet ikke helt hvor mye det er vanlig at de får i seg..

Syns bare det har holdt på så lenge, går jo på dag nr 5 nå..

Skrevet

Hadde ikke tatt han til legen, men forsøkt å stoppe diareen.

- ikke melkeprodukt. Her måtte vi kutte ut mm i to dager for å få slutt på diare (alvorlig)

- farris og eplejuice til drikke, blåbærsaft

- raspet eple og overkokt gulerot

- blåbær i alle former

- avkok av ris, bygg eller havre

Tar kontakt med lege om barnet er dehydrert eller har feber i kombinasjon med diare over lenger tid. Høres ikke ut som diareen er så alvorlig, så den kan nok stoppes ganske raskt.

Skrevet

Har ikke hatt like mye tissebleier, men er nå hvertfall full bleie etter natta.

Takk for tips, skal gå å kjøpe farris og det andre på lista.

Avkok av diverse har jeg aldri vært borti før..

Skrevet

Skal jeg forresten vanne ut eplejus?

Skrevet

Epjejuice kan være hardt for magen. Jeg vanner den litt ut. Farrisen rister jeg ut kullsyren ut av. Det er saltet i farrisen en er ute etter. Avkok er veldig effektivt fordi det er mye stivelse i den og det stopper magen. Blander avkoket med blåbærsaft, og da drikker gutta det. Også næringsrikt, siden matlysten ikke er stor.

Fikk disse rådene på barneklinikken. Jeg kutter ut melkeprodukt når barna får omgangsyke så lenge de drikker noe annet. Går så fort over i langvarig diare etterpå. Når diareen er stoppet begynner jeg med biola slik magen får litt hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...