Gå til innhold

Kan mensen utebli ved vekttap?


Anbefalte innlegg

Gjest -lilly-
Skrevet

Har ikke hatt mensen på 2 mnd nå, men testene viser negativ.

Men har i det siste gått mye ned i vekt pga stress, og lurer på om det kan være årsaken til at mensen "forsvinner"?

Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo mener å ha hørt at hurtig vekttap og stress, kan "fjerne" mensen...

Skrevet

Jada,det kan den.

Da har du gaatt ned litt for mye og litt for fort.

En pekepinne paa at du burde roe litt ned og tenke paa deg selv en stund.

 

Skrevet

Det er veldig mye som kan gjøre at mensen kan utebli.. Hurtigt vekttap eller underernæring.. Stress og psykiske påkjenninger ..

Skrevet

Ja, det kan den, kroppens måte å beskytte seg mot svangerskap på i en hungersnød-periode...

 

Det betyr at du må roe ned litt og ta vare på deg selv en stund. Når man går fort ned i vekt så du forstyrrer hormonbalansen sliter kroppen din.

 

 

Gjest -lilly-
Skrevet

Takk for alle svar =)

Det er ikke bevisst at jeg har gått ned så mye i vekt. Men med to små unger, lite søvn, jobb og bygging i tillegg så blir det mye stress.

Ska prøve å slappe av litt mer og se om kiloene kommer tilbake. Og at mensen kommer tilbake =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...