suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 6. februar 2008 #1 Skrevet 6. februar 2008 Dattera mi på 4 år klør så mye i rumpa, i og rundt åpningen liksom. Det har vært sånn ett par uker. Vi pleier da å vaske forsiktig med en kald klut med vann, noe hun syns hjelper. Noen som vet hva dette kan være? Er det noe å gå til legen for?
Under den hvite bro Skrevet 6. februar 2008 #2 Skrevet 6. februar 2008 det har tulla mi på 3 år og hatt....men det gikk over...
Gjest irismor Skrevet 6. februar 2008 #3 Skrevet 6. februar 2008 Hender det klør i rumpa når man har mark i magen. Men regner med at du ville sett det hvis hun hadde mark.
ApriIbaby Skrevet 6. februar 2008 #4 Skrevet 6. februar 2008 Det kan også være en form for eksem. Hvis det er det kan det smøres med mildeste kortison, men jeg tror jeg ville latte en lege se på det hvis du ikke er sikker selv
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 6. februar 2008 #5 Skrevet 6. februar 2008 Vask henne godt i rompa når hun hsr bæsjet og smør med sinksalve. Etter noen dager skal det bli bedre. hvis ikke ville jeg kontaktet lege.
Fire småtroll Skrevet 6. februar 2008 #6 Skrevet 6. februar 2008 Har akkurat vært gjennom det samme med 4-åringen min, jeg trodde også at man kunne se små hvite mark hvis det er barnemark, men det trenger en absolutt ikke gjøre! Leste litt om det på lommelegen osv, og det sto at man ikke trenger se mark for at slimhinner osv i åpningen blir irritert og klør. 50% av alle barn får barnemark, men det er ikke alle som får symtomer.. Spurte på apoteket, og hun sa at hvis du kan se mark har du gått med det leeeenge! Tok sjansen på at det var det det var og kjøpte en reseptfri markekur jeg, og vips var kløen borte! Hele familien må ta kuren da, siden alle kan være smittet uten å merke det. Google på barnemark så finner du masse info.
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. februar 2008 Tror kanskje det der er barnemark ja. Hun plages mest om kvelden og natta, våkner av at det klør. Har ikke sett marken, men prøver oss på en kur. Drar på apoteket etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå