Gå til innhold

Fødsel etter ruptur grad 3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en ruptur grad tre under forrige fødsel, og begynner å grue meg til den kommenede fødselen. Ikke pga. smerter (kjente ikke noe forrige gang) men pga. problemer med vannlating osv. Har ikke hatt noen problemer hittil, men hva om jeg revner igjen? Kan ikke skadene bli større da? Er JM oppmerksom på dette, og blir noe gjort for å forsøke å hindre at dette skjer igjen? Noen med erfaring rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med jordmor om dette, og gjør de oppmerksom på sykehuset at dette er noe du er redd for.. De vil kunne hjelpe deg slik at du presser på riktig tidspunkt osv, som kan forhindre revningen... Vet det er flere som også ønsker å bli klipt av JM, slik at du ikke revner i hytt og gevær... Når man klipper har man mer kontroll på riftene og kan unngå at man revner ned til anus.

Lykke til!! Håper det går bra!!

Skrevet

Du bør definitivt ta det opp, for man kan få inkontinensproblemer dersom man revner kraftig igjen. En så alvorlig ruptur skal også kunne være grunnlag for KS denne gangen, dersom man ønsker det.

Mange har jo problemer med avføring og ufrivillig luftavgang, samt vannlekkasje i lang tid, kanskje resten av livet etter slike skader. På den annen side kan mye rettes opp vha operasjon etter at man har gjennomgått de fødslene man skal ha.

Min venninne revnet slik første gang, men ble mindre skadet andre gang. Men hun må uansett gjennom en operasjon i ettertid for å rette opp litt av skadene. Men det var altså etter skadene ved første fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...