Gå til innhold

Noen flere som gleder seg til å "bli ferdig"...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får så forskjellige reaksjoner når jeg sier det, men for å være helt ærlig så gleder jeg meg til baby/småbarnsperioden er over... Jeg venter barn nummer 2 når som helst, og det blir stor stas, men gleder meg også til tiden når ungene kan klare seg litt mer selv, sove hele natten hver natt, kan leke for seg selv på rommet sitt, kle på seg selv, spise bare "vanlig" mat, ikke trenge søvn på dagen, ikke trenge vogn tilgjengelig, osv.

Venninna mi har tre barn, på 4, 6 og 8 nå, og misunner henne noen ganger at de er så selvstendige. 2,5-åringen som jeg har nå tar noen ganger nesten knekken på tålmodigheten min, og han må "underholdes" nesten hele tiden. Skal bli godt når han kan stå opp selv i helgene og sitte foran barne-tv til vi har fått stått opp i ro og mak...

Er det bare meg...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gleder meg til min er rundt 2 år.... kan ikke si at jeg elsker denne babytiden. synes det er tøfft og slitsom og koser meg ikke gløgg ihjel. men jeg har en veldig urolig og krevende baby. nå kommer neste i september, så det drøyer til jeg er ferdig med babytiden da, hehe!

Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg kan stå inne for "ferdig med det", men det jeg vet er at jeg ser frem til at babyen i magen er ferdig med å være baby;-)

Jeg synes språk er fantastisk, og når jeg kan begynne å ha en dialog med barnet mitt - da er jeg frelst! Babyperioden er hyggelig, men når alle spørsmålene og undringen kommer - når store lubne armer knuger meg inntil seg - når min datter sier hun er glad i meg - når hun smiler når jeg sier at jeg er glad hun er til - når vi kan le av en morsom episode sammen - når hun kan fortelle hvorfor hun gråter -

- Ja da er det virkelig gøy å være mamma!

Skrevet

Nei, det er ikke bare deg. Mine 3 barn er nå 5 år, 3 år og 7,5 mnd og det blir bare enklere og enklere og gøyrere og gøyere med de to eldste synes jeg :-) Ikke missforstå, jeg storkoser meg med mini også, men jeg har aldri vært noe babymenneske og har alltid trivdes best med litt større barn. Mange sier man må ta vare på baby og småbarnstiden, jeg vet ikke jeg, jeg tør påstå med en 98% sikkerhet at jeg ikke kommer til å savne denne tiden mer enn maks en gang i året i et fort forbigående sentimentalt øyeblikk, hehe...

Skrevet

Elsker når barna bikker 3 år:) Humøret er mer stabilt og en kan prate mer sammen, og ikke minst leke selv. Stor forskjell å ha gutter på 3 og 4 enn 1 og 2.

Det jeg kommer til å savne med småbarnsperioden er all kroppskontakten. Setter jeg meg ned i sofaen kryper begge to opp i fanget og om natten kommer de av og til tassene og vil ligge mellom oss. Det kommer jeg til å savne masse:)

Skrevet

Gruer meg mer jeg....har 3 en 9åring, en 2åring og ei på 9 mnd..ikke ummulig vi får flere heller ;-)

har dager jeg er utslitt og drittlei, men stort sett så koser jeg meg.. Ser klart en fordel i at de to minste er tette...mer kos og mindre mas rett og slett. Guttungen hang i leggen min hele tida følte jeg da han var liten...mye lettere med 2 tette ja...sånn sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...